Skocz do zawartości

F-1 Placa Podatki W Usa?


Gość alik

Rekomendowane odpowiedzi

Okey, wiec przez ostatnie dwa lata na F-1 placilam podatki i wypelnialam 1040NREZ i te inne formy, bo pomagali mi ludzie z VITA tax assistance na uczelni.

Wczoraj moja kolezanka z Ukrainy powiedziala mi ze jej kraj ma "tax exempt" i ona wcale nie musi placic podatkow (ale tez wypelnia formy). Nie wiem dokladnie czy ona ma scholarship czy co.

Ja jestem grad student i mam stypendium z uczelni (praca jako Teaching Assistant). Wiec czy Polska jest "tax exempt"? Wiem ze Polska ma "tax treaty" ale ze tax exempt... to by bylo pieknie... probowalam szukac w google ale nie rozumiem tych dokumentow. Jedyne co znalazlam to to, ze zostal wypuszczony nowy dokument o tax treaty z polska w 2013. Fajnie by bylo odzyskac caly podatek, to ponad $2 tysiace (to ogromna suma dla biednego studenta jak ja..).

korekcja: temat brzmi ze F-1 placa podatki, a ja mam na mysli czy F-1 student dostaje zwrot calego podatku po wypenieniu tax documents.

Dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy. Polska ma chyba $2000 przez piec lat, ale chyba tylko jak nie jestes rezydentem podatkowym (u mnie sie pokrylo 5 lat brania zwolnienia z uzyskaniem rezydentury podatkowej, zakladam, ze nie jestes rezydentem podatkowym, wiec nie interesuje Cie to). Jesli pracujesz dla szkoly (i to kolejny kruczek, ktory istnieje, ale tego rowniez nie jestem pewien) stanowej i po odjeciu kwoty zwolnienia masz X to mozesz (tzn. prawdopodobnie) byc zwolniona. W VA to bylo 14999 rocznie dla pracownikow stanowych. Ja sie nigdy nie zalapalem na calkowite zwolnienie, ale moj znajomy Chinczyk (oni maja $5000 zwolnienia) mial caly podatek zwrocony.

Odnosnie tego punktu ze szkola stanowa, to wydaje mi sie, ze tak jest, bo przepis uprawniajacy do zwolnienia obejmuje pracownikow, ktorzy odbieraja pensje z funduszy stanowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach