Skocz do zawartości

Bardzo Krótki Wyjazd Do Stanów W Celach Artystyczno/sportowych


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam 21 lat, jestem studentem 2giego roku na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Uprawiam dosyć niecodzienną formę spędzania czasu/sportu - nowoczesny yoyoing. (Profesjonalna wersja dawnej zabawki, yoyo - (dla ciekawych:

)).
Jako że jestem dosyć dobrym zawodnikiem, otrzymałem okazję sponsorowanego wyjazdu na międzynarodowe zawody organizowane w Orlando na Florydzie, w dniach 1-2 sierpnia. Wszystko mam z góry opłacone, muszę jednak otrzymać wizę. Mam kilka pytań, w związku z tym że jest to wszystko bardzo na gorąco i chciałbym jak najszybciej dowiedzieć się wszystkiego.

1. Czy staram się o wizę B-2 (w celach turystycznych) czy jakąś inną? Będę przebywał w Stanach dosłownie 3-4 dni, i potem zaraz wracam do Polski i wyjeżdżam na Mistrzostwa Świata do czeskiej Pragi. Nie wiem czy to co robię kwalifikuje się do ubiegania o wizy artystyczne/sportowe, oraz czy w ogóle jest mi to do czegokolwiek potrzebne. Potrzebuję wylecieć dosłownie na te kilka dni, raczej nie planuję powracać w najbliższych latach do USA, z racji tego że to "one time offer" trochę.

2. Jestem z Krakowa, jak najszybciej i gdzie powinienem składać wniosek? Przeczytałem już w poradniku że muszę wypełnić wniosek online, oraz umówić się na rozmowę z konsulem. Nie ma dla mnie znaczenia w jakim mieście miałbym tą rozmowę.

3. Ile trwa cała procedura mniej więcej od czasu wypełnienia wniosku, poprzez rozmowę i wydanie paszportu z wizą (gdybym takową dostał)? Boję się trochę że jest bardzo mało czasu (raptem miesiąc do wyjazdu), i mogę nie zdążyć - a dwa, nie chciałbym bookować biletów bez potwierdzenia że wizę dostałem.

4. Czy duże są szanse na odrzucenie wizy przy takiej sytuacji jak moja? Nie mam najmniejszych podstaw do tego aby zostać tam na dłużej czy pracować, interesuje mnie tylko ten wyjazd.