Skocz do zawartości

Zmiana Wizy Z J1 Na H1B


Rekomendowane odpowiedzi

Hej! Wyjechałem na staż we wrześniu 2015 na 18 miesięczny staż, jestem w USA już kilka miesięcy i mój pracodawca chciałby, żebym został dłużej i jest chętny mi w tym pomóc.

Co się stanie jeżeli mój pracodawca chciałby mi zasponsorować wizę pracowniczą i złożylibyśmy aplikację w kwietniu (niecały rok do końca stażu)? Czy mogę tu legalnie pozostać do października jeżeli dostałbym pozytywną odpowiedź na zmianę statusu, czy moja aktualna wiza przepada po złożeniu aplikacji?

Czy kwalifikuję się do wizy H1B? Jestem Grafikiem, skończyłem licencjat na tym kierunku w Polsce, w którego trakcie byłem przez rok na Erasmusie w Portugalii (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie). Moje udokumentowane doświadczenie to prowadzenie działalności gospodarczej związanej z Grafiką w Polsce przez rok i 4 miesiące, a tu w Stanach pracuję w zawodzie już prawie pół roku. Nieudokumentowane doświadczenie mam trochę większe.

Dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam,

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z informacji wynika, ze nie ma cap gap dla ludzi z J-1, wiec bedziesz potrzebowac waznego statusu do pazdziernika.

Na wize bedziesz sie kwalifikowal, jesli Twoj pracodawca zdobedzie LC, czyli udowodni brak ludzi na rynku sposrod obywateli i ze spelniasz wymagania odnosnie wyksztalcenia, ktore wyglada na to, ze spelniasz. Muszisz miec rowniez szczescie w loterii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Musisz sie spieszyc z tym H-1B bo termin tuz tuz a jest troche papierkowej roboty. W ostatnich latach jest dosc duze zainteresowanie tym programem, wiec pewnie znowu zglosi sie duzo wiecej osob niz miejsc i bedzie losowanie.

Jesli dodatkowo chcesz znac decyzje swojej sprawy H-1B szybciej to mozesz dorzucic Premium Processing (cos kolo $1225 ekstra)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum