Marcin20

Użytkownik
  • Zawartość

    290
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Marcin20

  • Tytuł
    Rezydent FORUM
  • Urodziny 26.11.1984

Kontakt

  • Strona WWW
    http://www.backpackersclub.pl
  • Skype
    rogaczboss

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Kraków
  • Zainteresowania
    For more visit www.backpackersclub.pl and the gallery out there! !!!
  1. Nie, nie jadę do Kanady tylko tutaj chciałem to pokazać jako przykład. Że prawo jazdy, które miała inny zakres działalności w kraju wydania, nie ma takiego samego w innym kraju. Dlatego też ciekawiło mnie czy podobna analogia będzie w przypadku Polski i USA.Dostałem odpowiedź od DMV z NYS "As long as the Van is not over 26,000 lbs your international permit and Polish license is valid to drive it." Jakby ktoś miał inne doświadczenia albo interpretację bdę wdzięczny za informację. Pozdrawiam
  2. dzięki wielkie. Bardziej mi chodziło czy standardowe prawo jazdy w Polsce, które pozwala prowadzić auta do max 9 pasażerów(z kierowcą) na takiej samej zasadzie działa też w USA(czyli mogę prowadzić auta do 9 pasażerów z kierowcą) czy działa tak jak standardowe "D" prawo jazdy w USA(czyli które pozwala na prowadzenie auta do 15 pasażerów z kierowcą). Na przykładzie USA i Kanady. W USA na D można prowadzić vany (do 15 osó ale np przejeżdżając granicę do Kanady (np. Toronto) na prowadzenie Vana w Kanadzie potrzebne jest prawo jazdy F(odpowiednik commercial w USA). Cytat: "Just spoke to Transport Dept of Ontario and they confirmed we cannot drive 12/15 seater van with a basic license from US since it requires Class-F type which is equivalent to Commercial type here in US." http://www.tripadvisor.ca/ShowTopic-g155019-i55-k6000630-Travel_to_Toronto_with_12_or_15_seater_VAN_from_USA-Toronto_Ontario.html Czy na takiej samej zasadzie będzie z polskim standardowym prawem jazdy? Czyli pomimo, że w Polsce bym nie mógł prowadzić takiego auta, to w USA będę mógł bo standardowe tutejsze(odpowiednik polskiego) pozwala na prowadzenie takiego auta? Mam nadzieję, że dość przejrzyście to wytłumaczyłem Marcin
  3. Cześć, Mam pytanie dla osób może, które orientują się w temacie, albo same miały z tym do czynienia. Chcę w USA w 2014 roku wypożyczyć vana 12 osobowego. W Polsce do prowadzenia takiego auta potrzebne jest D1. W USA to prowadzenia takiego auta wystarczy standardowe prawo jazdy kategorii "D"(prawda?). Teraz pytanie czy mając polskie prawo jazdy kat. B + międzynarodowe prawo jazdy mogę wypożyczyć i jeździć w USA 12 osobowym vanem? Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam, Marcin
  4. Witam serdecznie, Dawno mnie tutaj już nie było. Ale znajoma poprosiła mnie o radę w sprawie USA, a wiem, że tutaj są najlepsi eksperci:) Sytuacja: No więc w największym skrócie chodzi o to, że znajoma leci do Indii 5 maja. Rozpoczęli procedurę wizową jak tylko się dało ( o wiele za późno!) i teraz ich paszporty są od kilku dni w ambasadzie indyjskiej. Powinny wrócić na czas, przed 5 maja. Problem polega na tym, że muszą w międzyczasie polecieć do Stanów na 5 dni i powinna wylecieć najpózniej 23/24 kwietnia. Proces wizowy(wizy indyjskiej) trwa standardowo 15 dni roboczych. Cytat ze strony ambasady" Proces przyznania wizy trwa obecnie co najmniej 14 dni roboczych. Termin ten został odgórnie ustalony przez Ambasadę Republiki Indii i nie istnieje jakakolwiek możliwość przyśpieszenia procedury." Dzwoniła do ambasady (tzn do firmy, która przy ambasadzie załatwia wizy) i powiedzieli, że nie ma możliwości żeby ani trochę przyspieszyli. Jeśli chcę paszport to może pojechać do Wawy i go odebrać ale bez wizy… wiec wtedy cały ich wyjazd do Indii przepada. Taka jest sytuacja, jest jeszcze mnówsto czasu żeby tą wizę wyrobić (pół tego tygodnia, początek następnego) Ma ktoś jakieś pomysły jak tą sytuację można rozwiązać? Znajoma ma tylko jeden paszport( w nim jest promesa wizowa) a paszport w ambasadzie Indii. Znajoma nie ma zielonej karty. Może opcja ubiegania się o wizę indyjską w USA? Dziękuję za wszelkie rady! Pozdrawiam, Marcin
  5. Dla budget travelers polecam www.couchsurfing.org , coraz bardziej popularne jak i mozliwosc nawiazania bardzo dlugich wartosciowych znajomosci. M.
  6. Np. http://www.megabus.com/us Sprawdzone, dobre polaczenie alternatywne do lini GH. DC nie jest dziura mowie to z perspektywy zycia tam przez kilka lat, kwestia kto czego potrzebuje. Turysta odwiedzajacy miasto kilka dni moze nie byc w stanie odkryc prawdziwych wartosciowych miejsc w DC. M.
  7. 15 lipca - 5 sierpnia WAW - BRU - JFK (BrusselsAirlines, AirFrance) JFK - CDG - WAW (Air France) Cena : 485$(cheaptickets.com) , 1514zl (momondo.com) M.
  8. W przedziale od 18 grudnia jakos do polowy stycznia b.ciezko bedzie Ci znalezc cos atrakcyjengo cenowo. (wyjatkiem moga byc dni 23,24,26.12) ale tez nie wszedzie. Moze cos last minute kilka dni/dzien przed wylotem. M.
  9. Tam to dopiero przypuszczam ze studentow musza "przekrecac" na programach wyjazdow do US :/ ... M.
  10. Przejzyj sobie ten link : http://faq.visapro.com/F2-Visa-FAQ.asp M.
  11. Poczytaj sobie info z tej stronki http://prawoimigracyjneusa.com/ bardzo przystepnie wyjasniona tematyka wiz, prawa imigracyjnego itp. Takze kompendium wiedzy o studiach w US - http://www.pso-usa.org/Polish/ "Biblia" od ktorej powinnas zaczac. Takze opcja szukaj w servisie forum, wiele tematow o podobnej tematyce zostalo juz poruszonych takze "starszej daty" z 2005,2006 r. M.
  12. Zalezy jaka opcja ..najtansza w 2 godz sie wyrobisz. Bezposrednie polaczenie busem (np National Express) Heathrow - Gatwick ok. 18 funtow. Inne polaczenia tansze to Tube (Piccadilly Line) do Earls Court, wkotrym zmieniasz linie na District Line 4 przystanki do Victoria Station(4 funty). Tam zmieniasz z metra podziemnego na naziemna stacje pociagow, sa tuz obok. Tam lapiesz szybszy("bo az" o 7min Gatwick Express - 15funtow) badz "wolniejszy" regionalny pociag jedzie ok. 38min do Gatwick- 7funtow. Badz tez bus z Vicotria Station - National Express do Gatwick - ok.7$ wszystkie jezdza jakos co 30 min. Sam to przechodzilem w maju tego roku. Pzdr. M.
  13. Raczej Waszyngtonu(DC)...nie martw sie podarzaj za znakami flight connection. Przejdziesz ponowna kontrole bagazu podrecznego i wsio do bramki(ktora powinnas miec napisana na karcie pokladowej ktora wydadza Ci w Wawie na lot z Amsterdamu). Jesli nie bedzie na karcie nr bramki po przejsciu kontroli bagazowej poszukaj na jednym z wielu monitorach czy juz znana jest bramka dla Twojego lotu. Nie wiem jakimi liniami lecisz lecz jak nie zdarzysz na swoja connection do IAD lataja 3 loty z Amsterdamu (US Airways - 12:25, United - 12:25 , KLM- 13:15 ) wiec teoretycznie jakbys leciala United or US i nie zdazyla na ten lot moglabys probowac negocjowac ze swoimi liniami zeby wsadzili Cie na lot KLM. BTW: Jak bedziesz potrzbowala jakiejs pomocy w DC daj mi znac. Jestem tutaj od 2004r tu przylatuje. Pozdrawiam, M.