Skocz do zawartości

mcpear

Użytkownik
  • Zawartość

    76
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

11

O mcpear

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    California
  1. Rozumiem dylematy. Musisz odpowiedzieć sobie co jest ważniejsze: spędzać czas z rodziną czy zapewnić całej rodzinie start i życie w US. Jeśli w wyniku Twojego pobytu przedłużonego w Polsce miałby być jakikolwiek problem ze sponsorowaniem rodziny na GC to jednak ja bym nie ryzykował. Zastanawiasz się: teraz czy za 3 miesiące lecieć. Wszystko rozumiem - w międzyczasie jest Boże Narodzenie co powoduje dodatkowe dylematy. Aczkolwiek jeśli priorytetem jest szybkie i bezproblemowe załatwienie GC dla całej rodziny pewnie nie ryzykowałbym. Za lat 2-5 będziesz sobie wdzięczny, że wyjechałeś te 3 miesiące wcześniej
  2. Konsul spyta się co robisz w Polsce, co cię tu trzyma, czy masz własne mieszkanie, czy masz rodzinę, dziewczynę, czy studiujesz tutaj czy pracujesz, spyta o plany które wiążą cię z Polską. Nie tylko będzie pytał o plany wyjazdowe. Przy wydawaniu wizy konsul musi być przekonany o dwóch rzeczach: 1) że jedziesz turystycznie 2) że wrócisz
  3. Pieczątka w paszporcie nie jest tak do końca najistotniejsza. Najważniejsze jest jaki dokument i94 ci elektronicznie wydano. Sprawdz na stronie http://i94.cbp.dhs.gov/ Wydrukuj ten dokument i noś ze sobą i jakby co przywieź ze sobą następnym razem. Edit: Dopiero teraz zrozumiałem, że już jesteś poza USA. Tak weź karty pokładowe lub cokolwiek pokazujące kiedy wjechałaąs i kiedy wyjechałaś
  4. Wiza - Kiedy zlozyc wniosek

    Możesz złożyć teraz - nie ma po co kłamać. Mów prawdę. Składając teraz jesteś jakby 9 miesiecy stratny. Bo wiza jest na 10 lat i będziesz sybciej musiał wyrobic nową a co za tym idzie wceśniej uiścić now opłatę. Ale możesz bez problemu składać już teraz i jakby co to powiesz że chcesz wyszukiwć / wyczekiwać promocji linii lotniczych z wizą w kieszeni
  5. Też uważam, że bardzo mało się zmieniło w twoim życiu co by wskazywało, że masz dużo silniejsze związki z Polską niż kilka miesięcy temu, gdy dostałeś odmowę. Konsul będzie porównywał co się zmieniło od ostatniej odmowy. Jeśli uzna, że nie pojawiły się silniejsze związki z Polską to udzieli ci odmowy. Każda odmowa pozostaje w twoich aktach. Wtedy uczyłeś w liceum (i twoje związki z Polską były uznane za słabe) a obecnie ani się uczysz ani studiujesz ani zarobkowo pracujesz raczej nie są to "silniejsze związki z Polską".
  6. Nie sądzę, że jest to jakokolwiek problem. Jakbyś latał do krajów typu Syria, Pakistan, Afganistan to pewnie coś by się mogło komuś zaświecić - Ukraina nie powinna stanowić problemu. Pamiętaj, że na B1/B2 nie możesz podjąć pracy na terenie USA. Czyli możesz prowadzić spotkania, uczestniczyć w konferencjach, prowadzić rozmowy handlowe. Ale nie możesz przeprowadzać żadnej czynności, którą oficer imigracyjny może uznać za "podjęcie pracy" na terenie USA. Zdję sobie sprawę, żę defnicja tego może być bardzo płynna - szczególnie w IT w przypadku usług oferowanych "rzez internet" trudne może być zdefniowanie co jest "pracą dla własnej firmy w WY", czy jest nią już pertrakcja handlowa i podpisanie kontraktu np. - aczkolwiek to urzędnik imigracyjny na granicy będzie podejmował tę decyzję. W mojej korporacji też mamy pracowników / menadżerów zagranicznych którzy co jakiś czas zlatują do USA na wewnętrzne spotkania a czasami na spotkania z klientami. Nasi prawnicy monitorują te wloty i w przypadku, gdy osoba ma być na terenie USA dłużej niż 30 dni w danym roku kalendarzowym w ciągu kilku wjazdów na działalność wewnątrz biznesową to wyrabiają jej zawsze wizę L1 aby uniknąć problemów na granicy, aczkolwiek to pewnie bardziej wewnętrzna dyrektywa firmy niż znane mi przepisy, aczkolwiek jak będziesz wlatywał po raz kolejny do USA w ciągu półrocza to możesz wzbudzić zaitneresowanie na granicy czy aby na pewno ty tutaj nie "pracujesz". Możesz się spodziewać wtedy pytań czy "ty pracujesz dla twojej firmy zarejestrowanej w Wyoming?", w przypadku pozytywnej odpowiedzi możesz spodziewać się problemów z wizą B1/B2. Chyba jednak potrzebny byłby ci wyspecjalizowany prawnik z doświadczeniem w prawie imigracyjnym aby móc tutaj rozstrzygnąć Tak więc Ukraina w historii podróży nie powinna stanowić problemu, własna firma w Wyoming i wiza B1/B2 może ale nie musi stanowić dla urzędnika imigrcyjnego problem - tu spodziewałbym się większej komplikacji.
  7. Pokój w Los Angeles blisko LAXu

    Też myślę że airbnb powinno być dla ciebie najlepsze. Dogadaj się z kimś w Polsce (rodzina, znajomi co mają do ciebie zaufanie), kto "użyczy ci numeru karty" na czas rezerwacji, a ty mu zwrócisz w gotówce o ile coś z tej karty ściagną a z właścicielem postaraj się dogadać na opłatę gotówką "z góry" zaraz po przyjeździe - powinno być OK.
  8. Napoje/jedzenie W Trakcie Lotu

    To chyba tak jest we wszystkich amerykańskich liniach (ja latam głównie United) - niezależnie czy lecę LAX-SFO (50 minut), czy LAX - EWR (6 godzin) to jedzenie w klasie ekonomicznej nie jest serwowane w ramach biletu - można zakupić oczywiście jedzenie u obsługi (w tych dłuższych lotach). United w lotach międzykontynentalnych też serwuje lody po obiedzie Też mnie to pierwszy raz zdziwiło - do tej pory latałem głównie Lufthansą i LOTem, zdażyło mi się chyba raz British Airways - w tych samolotach lodów nie było :). Co więcej United na trasie LAX-Sydney gdzie kiedyś serwowano trzy posiłki (lot trwa ponad 16 godzin) zrezygnował z tego przywileju i serwuje tylko dwa w ramach biletu - ten trzeci (w połowie lotu - 8 godzin po starcie) jest serwowany za opłatą - to samo było chyba na trasie SFO - SIN - ponad 17 godzin i dwa posiłki
  9. https://i94.cbp.dhs.gov/I94/ To jest ta strona gdzie to sprawdzisz
  10. Fotoradarów nie widziałem - może mało uważnie patrzę. Ale na prędkość może cię złapać nawet policjant jadący z naprzeciwka. Mojego kolegę złapał tak jadący z naprzeciwka na drodze, gdzie obowiązywało 45 mil - on chyba jechał około 55. Gość go minał, wykonał nawrotkę, włączył koguty i zatrzymał. Podszedł do niego i rozpoczął rozmowę od: "You broke a law of the United States" Nie ma to jak ustawić od razu poziom dyskusji na właściwym miejscu Na końcu dał mu ostrzeżenie Na autostradach co chwila można w sumie widzieć stojących na pasie rozdzielającym i gotowych do ruszenia. Aczkolwiek w CA chyba wszyscy na freeway'ach przekraczają o 5-7 mil - to chyba standard. Jadących równo 65 (tak jak tu na południu jest wymagane) to nie uświadczysz. Aczkolwiek zacznij używać tempomatu to zobaczysz, że łatwo się jeździ bez przekraczania prędkości
  11. Masz pełną rację. SSN nie wyrobisz przez 10 dni (to znaczy nie doślą ci go do domu raczej w tym czasie), a musisz go pokazać jak wyrabiasz prawo jazdy w CA. Ja po przyjeździe robiłem dokładnie to co ty. Tzn miałem wypożyczone auto na 4 tygodnie na którym jeździłem na polskim prawie jazdy przez początek. Jak mi przysłali SSN (ja tu jestem na wizie L1 - więc nie czekałem na GC) to poszedłem do DMV. Papierek z tymczasowym prawem jazdy dostałem od razu tego samego dnia jak zdałem teoretyczny, a plastik wysłali mi po zdaniu praktycznego (chyba miałem na to 60 dni jak pamiętam ale mogę się mylić - na początku 2015 było niezłe oblężenie w CA bo umożliwili wszystkim nielegalnym imigrantom zdawanie na prawo jazdy bez udawadniania statusu rezydenta - aczkolwiek to dostawało się inny typ DL)
  12. Przykro mi, ale na stronie airberlin.com jest napisane wyraźnie: "The connections between Berlin and Abu Dhabi, Chicago, Los Angeles and San Francisco, as well as from Dusseldorf to Boston and Orlando will also be cancelled from 25 September 2017. airberlin regrets the inconvenience caused by these cancellations.". Czyli musisz się dodzwonić do airtickets i musisz się od nich dowiedzieć jakie jest ich stanowisko - to z nimi zawierałeś umowę. Z tego co rozumiem to Air Berlin zwraca tylko za bilety kupione po 15 sierpnia i tylko w przypadku gdy kupiłeś bezpośrednio od nich. Niestety musisz się liczyć z tym że będziesz musiał kupić inne bilety
  13. OK. Masz rację - kiedyś nadawałem w United to było $50, ale rzeczywiście nie robiłem tego w ostatnich 4 latach. $100 to też mniej niz 495 PLN na poczcie. Przy okazji sprawdziłem - w Lufthansie to $200 (drożej niż na poczcie), w Locie to 450 PLN (porównywalnie)
  14. Wyjazd do USA a karta debetowa? Kredytowa?

    Jak wynajmiesz przy użyciu karty kredytowej to nie pobierają kaucji tylko robią blokadę. Czyli po zdjęciu blokady jest to neutralne dla twojej karty - kwota blokady wędruje z powrotem bez uszczerbku. Jakby jednak mieli pobrać kaucję (np jakbyś wpadł na pomysł używania karty debetowej - tam blokady założyć nie można) - to wówczas możesz stracić na przewalutowaniach. Dlatego karta kredytowa jest dużo wygodniejsza / tańsza do opłacania wynajmu hoteli i aut. Na kredytowkach z założenia się kaucji nie pobiera (temu właśnie służy blokowanie środków na karcie).
  15. A może się opłaca wziąć jako dodatkowy bagaż (opłacany) - chyba 23kg to $50? 32kg to chyba $75. Trzecia sztuka bagażu to chyba $100. Oczywiście zależy od linii lotniczych, ale i tak chyba wychodzi najtaniej
×