Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Hej :)

Moja sytuacja wygląda nastepująco. Jestem studentką 2 roku i chce wyjechac na caly sierpien do USA do chlopaka, ktory przygotowywuje dla mnie zaproszenie. Bylabym tam caly sierpien i chcialam isc do jakiejs pracy dorywczej, a nie moge miec wizy turystycznej bo wtedy nie bede miala jakiegos numeru, ktory pozwalaby mi na podjecie pracy. no i przy turystycznej trzeba jeszcze "tam" przejsc. Chce sie ubiegac w takim razie o wize J1 lub F1, czy nawet B2? doradzcie mi bo nie wiem czym tak naprawde roznia się od siebie. Dzieki za info! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie ambasady USA są wyjaśnione wszystkie kategorie wizowe.

F-1:

http://polish.poland.usembassy.gov/wizy/wi...cy-naukowi.html

J-1:

http://polish.poland.usembassy.gov/wizy/wi...o-naukowej.html

Raczej nie da się na nich wyjechać tylko na sierpień.

Pierwsza to wiza studencka (czyli dla osób, które chcą tam pojechać na studia, więc nie do pracy), a na drugiej już odbywają się wyjazdy, więc na staranie się o wizę jest chyba za późno. Ale jakbyś napisała do firm zajmujących się 'work & travel', to może coś by się jeszcze znalazło. Ale taki wyjazd wiąże się z pewnymi kosztami, które dopiero po programie się zwracają. Jednak chyba trzeba tam być ponad miesiąc, żeby to się opłacało (albo na tyle dobrze zarabiać, żeby zwróciło się wcześniej :))

Zaproszenie nie jest do niczego potrzebne.

Wiza B1/B2 to właśnie wiza turystyczna i jak sama nazwa wskazuje, nie służy do pracy, a do pobytu turystycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chcialabym zapytac sie kogos na forum o rade jak wyjechac do usa. niestety nie mam rodziny w usa, ktora by mi mogla doradzic.

Staralam sie o wize do usa juz 2 razy: