Skocz do zawartości

Wyjazd Na Kurs Językowy - Kilka Pytań


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Jest to mój pierwszy post na tym forum. Poczytałem wiele wątków, które są podobne do mojego, ale mam kilka pytań odnośnie swojej sytuacji wyjazdowej.

Obecnie kończę studia i mam możliwość wyjazdu do rodziny (obywatele USA) na kilka miesięcy w celu dokształcenia języka na kursie językowym (Los Angeles). Ze wszystkimi procedurami już się zapoznałem odnośnie wizy F-1, obecnie jestem na etapie szukania szkoły. Dodam, że 4 lata temu byłem ponad miesiąc na wizie turystycznej B2, więc nie jest to mój pierwszy wyjazd. W związku z tym mam kilka pytań:

1. Czy lepiej będzie załatwiać wizę F1 w momencie jak jestem jeszcze studentem mojej uczelni? Czy nie ma to znaczenia i zaraz po zakończeniu studiów (obronie) jest normalne to, że się staram o wizę F1? Chodzi tutaj o wniosek DS160,w którym jak pamiętam określam swój status zawodowy. W tym przypadku będę mógł wpisać student, a jak skończe to bezrobotny (może to być na pierwszy rzut oka źle odebrane i zanim wytłumacze, że właśnie skończyłem uczelnie i dlatego wyjeżdzam to dostanę odmowę). Czy może mieć to duże znaczenie?

Oczywiście mam dużo dowodów na to, że nie chce emigrować (wyciągi z kont, mieszkanie, samochód, itp.).

2. Druga moja wątpliwość jest taka, że razem ze mną poleciałaby moja narzeczona (rownież na kurs). Jeszcze nie jesteśmy małżeństwem, więc chciałbym się dowiedzieć czy w momencie wizyty w ambasadzie mamy się reprezentować jako oddzielne osoby? Czy jest możliwość załatwiania formalności i rozmów w ambasadzie razem? Jak to powinno wyglądać w takim przypadku?

3. Przy okazji zapytam. Czy w końcu polskie prawo jazdy (nowy typ prawa jazdy - europejski) jest honorowany w USA (Kalifornia)? Czy ewentualne wydanie przez polski urząd międzynarodowego prawa jazdy upoważnia do korzystania z niego na terenie Kalifornii? Różne słyszałem sprzeczne informacje na ten temat.