Skocz do zawartości

Nowy Jork/usa - Kilka Pytań


georg700

Rekomendowane odpowiedzi

Witam - nigdy nie byłem w USA, właśnie otrzymałem wizę b1 i chcę się dostać do Nowego Jorku. Stąd też mam kilka pytań organizacyjnych i nie tylko. Jestem totalnym laikiem i proszę o wyrozumiałość.. :)

1. Wiza nie gwarantuje pobytu. Czytalem, że jeśli coś im się nie spodoba mogą mnie zawrócić. Ile gótówki powinienem mieć ze sobą, a może do jakiej kwoty aby nie bylo problemów? Nowy Jork na około 2 tygodnie, czy jakieś 1500 dolarów to będzie za dużo???

2. Apropo gotówki, polecacie brać gotówkę czy lepiej założyć jakieś konto walutowe na tę jedyną podróż??

3. Czy są jakiekolwiek inne nielogiczne powody, że mogą mnie nie wpuścić? Trochę pieniędzy by przepadło nie licząc lotu, także rezerwacja hotelu. Wiem, bardzo czarny scenariusz.

4. Jaką kartę telefoniczną, sim, jakiego operatora polecacie na te 2 tygodnie? I gdzie kupić taką kartę sim??

5. Lotnisko JFK czy NEWARK? Prawdopodobnie będę leciał Luthansą właśnie na lotnisko NEWARK. Czy dostanie się do Centrum NY z Newark jest bardziej kłopotliwe niż z JFK?

6. Jeżeli kupię sobie trochę ubrań.. cła nie muszę płacić?

7. W luthansie jest podany wymiar bagażu 150 cm. Pewnie chodzi o 3 wymiary?

8. Mam wizę do 2023 roku, natomiast paszport do 2019. Wiza jest wklejona, czy przy utracie ważności paszportu tracę ważnosć wizy?

Tyle na tę chwilę. Dziękuję z góry !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

1. 1500 dolarow jest ok.jesli sie nie spodobasz urzednikowi na lotnisku to tak moze cie zawrocic.visa nie gwarantuje 100% wjazdu na teren USA

2.Polecam gotowke na jedna podroz

3.Zalezy od urzednika,jak bedziesz mowil pewnie,nie jakal sie i prawde to nie powinno byc problemow,jesli zaczniesz cos krecic,zamieszasz sie to wtedy odstawi cie w podroz powrotna.jedziesz na dwa tygodnie pierwszy raz,masz hotel zamowiony bilet w dwie strony wiec nie powinno byc problemow.