Skocz do zawartości

Internship - Od Czego Zacząć ?


lciuk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od dłuższego czasu chodzi mi po głowie wyjazd do USA z programu Internship.

Kończę aktualnie studia inżynierskie (w styczniu obrona) na kierunku Telekomunikacja.

Mam za sobą (a w zasadzie wciąż w trakcie) półroczny staż u jednego z największych

operatorów Telekomunikacyjnych. Potrafię także programować i mam za sobą kilka

ciekawych projektów akademickich. Płynnie mówię po angielsku.

Wydaje mi się, że nie jestem bez szans przy staraniu się o staż w USA.

Tylko za bardzo nie wiem od czego się zabrać. Czas ucieka dzień po dniu, a myśląc

o wyjeździe w Marciu 2014 musiałbym już chyba kontaktować się z firmami...

Czy moglibyście doradzić mi coś w tej kwestii? Przede wszystkim jakie strony z ogłoszeniami

są najlepsze, na co zwrócić uwagę itp.

z góry dziękuję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam doświadczenia w szukaniu internshipów ale na dwóch byłem (jako elektronik). Szanse na pewno masz, i z tego co piszesz to nawet duże. Jak najbardziej powinieneś już szukać jakiegoś pracodawcy. Możesz patrzeć w dziale careers na stronach konkretnych firm. Wiem, że np. Agilent organizuje staże i tam je ogłasza. Jak nie ma nic, to też nie zaszkodzi napisać jakiegoś zwięzłego ale kolorowego maila do HR danej firmy, załączając od razu na wszelki wypadek Resume. Więc pozostaje usiąść na d... i zacząć szukać, pisać, do kilku, kilkudziesięciu firm, i pamiętać że to zajmuje czas i że im więcej się maili wyśle tym większa szansa - byś wytrwałym. Przy pisaniu możesz wspomnieć że będziesz potrzebował wizy J-1 ale że jesteś w stanie samodzielnie zająć się tą sprawą (przez odpowiednią agencję) żeby tych HR-owców na wstępie nie zniechęcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach