Skocz do zawartości

Jak Rodziliście* W Usa?


ygritte

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam pytanie o Wasze doświadczenia porodowe z USA, zarówno pań jak i panów astystujących/przeżywających porody swoich dam, stąd też brak formy żeńskiej w tytule.

Rodziliście w szpitalu, w birth center, w domu? Poród drogami natury czy cesarka? Znieczulenie? Czy rodziłyście w pozycji leżącej? Czy KTG było cały czas podpięte podczas porodu w szpitalu? Czy mogłyście chodzić podczas porodu, czy dostępne były worki sako, piłki? Czy mogłyście zmieniać pozycje, brać prysznic, rodzić w wodzie w szpitalu?

Temat jest z czystej ciekawości. Studiuję położnictwo (w Polsce), mój Luby jest Amerykaninem (jego mama miała cesarki, jedną z konieczności, jedną na życzenie i cesarki są statystycznie b. popularne w USA niż w Polsce) i kiedyś planuję pracować w USA jako położna, ale chwilowo temat wyłącznie do podyskutowania. Wiem, wiem, temat osobisty, ale jeżeli chcecie, to możecie się wypowiedzieć.

Jak oceniacie opiekę okołoporodową w Stanach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

W szpitalu, c-section (breach), bylem na sali. Opieka okoloporodowa nieporownywalnie lepsza niz w PL, calkowity koszt wyslany do ubezpieczyciela ~$33k o ile dobrze pamietam z czego my zaplacilismy ~$5k.

Z ciekawości, Wasz provider w ogóle poruszył temat zmiany pozycji płodu? (breech tilt, breech flip) Czy to była pierwsza ciąża? Pytam po w przypadku kolejnej dziecko skacze w macicy jak chce ;) aż do momentu rozpoczecia akcji porodowej i ciekawi mnie, kiedy Wam "zdiagnozowano" breech i czy cesarka wyszła w szpitalu jak trafiliście z rozpoczetą akcją porodową czy była zaplanowana, z określoną datą etc.