Skocz do zawartości

Wyjazd Do Usa - Skomplikowana Sytuacja


xero88

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy, mam dosyc skomplikowaną sytację, w intenercie czytam różne rzeczy ale chyba potrzebuje kolejnych spojrzen na moją sytuację.

Mam w tej chwili wizę turystyczną na 10 lat (tzn promesse) w stanach mam klepniętą do końca marca 2014. Byłem tam przez ponad 5 tyg i... zakochałem się. W stanach i w moim chłopaku - amerykanine.

Jestem grafikiem komputerowym, licencjat robiłem z administracji, studia podyplomowe z grafiki. Mam juz 4 letnie doświadczenie w zawodzie na stanowisku grafika i portfolio, które moim zdaniem jest ok. Moim marzeniem jest podjęcie legalnej pracy w nowym jorku i zycie z partnerem. Nie jestesmy zainteresowani slubem w stanach, nie chce zeby myslal ze jestem z nim dla papierów, sami tez za krótko się znamy. On sam zarabia jakies 2 tys dol i mieszka z rodzicami wiec pewienie nie było by go stac zeby mnie sponsorowac.

Rozwiazaniem wydaje sie szukanie pracy w usa, rozumiem, ze najpierw musze znalezc pracodawce, ktory złozy na mnie wniosek, pozniej ja musze ubiegac sie o wize pracowniczą co jest bardzo trudnym procesem czesto zostaje odrzucone.

Co radzicie? Jak sie przygotowac? co robic?

To bardzo istotna dla mnie kwestja i prosze Was o poważne potraktowanie mojego problemu.

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Abstrahując od sytuacji personalnej, grafik komputerowy to nie jest zawód pierwszej potrzeby w USA. Jakiejś specjalnej opcji nie masz. Pracodawca i sponsoring. Tyle. To czy masz tam chłopaka czy nie, nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrocic do Polski. Masz zerowe szanse do utrzymania legalnego statusu do momentu kiedy beda teoretycznie wydawac H-1B wiec nawet gdybys znalazl pracodawce (patrz post KaeR wyzej) to jej nie dostaniesz. Slub to najlatwiejsza droga do emigracji w Twojej sytuacji.

Odnośnik do komentarza