Peter87

Czy Muszę Się Rozliczać Z Podatku?

31 postów w tym temacie

Wyjeżdżam do USA na wizie J-1 na program Camp (czyli tą pochodną Work and Travel). Pracuję jako counsellor. Zacząłem w 2010 roku.

Za każdym razem dostaję formularz W-2. Pracodawca mi robi zwrot podatku od razu. Moge wrzucić skan tego jak to wygląda. Nie przysługuje mi żaden zwrot podatku. Zarobiłem kolejno: $972, $2400, $2450 i $2450. W 2011 roku po otrzymaniu pierwszego W-2 kontaktowałem się z jakąś firmą odzyskująca podatki i przez telefon (wysłałem im skan) powiedzieli mi, że nie muszę z tym nic robić, to jest tylko do mojej informacji.

Ale widząc jeden z tematów w tym dziale, że za opóźnienie podatku z 2002 roku $16000 kary przyszło... zwątpiłem już...

Pytanie więc: czy ja cokolwiek muszę robić z tymi W-2? Czy muszę pisać jakieś zeznanie podatkowe? Czy jest to listowne? Czy można to zrobić przez internet? Najważniejsze jest dla mnie, czy cokolwiek muszę robić... Wszędzie są setki informacji o zwrocie podatku. Organizator wyjazdu też nie dostarczył mi takich informacji...

Pierwsze W-2 dostałem na początku 2011, gdzieś czytałem, ze jest na to 3 lata, więc może nie być za późno...

0

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wydaje mi się, że nie musisz.

Spójrz : http://www.irs.gov/Filing

mozesz sobie przejść przez ankietę co jest tam zamieszczona w pkt 1 i zobaczyć czy powinieneś.

http://www.irs.gov/Help-&-Resources/Tools-&-FAQs/FAQs-for-Individuals/Frequently-Asked-Tax-Questions-&-Answers/Filing-Requirements,-Status,-Dependents,-Exemptions/Filing-Requirements/Filing-Requirements-2

Nie trzeba zgłaszać sie do IRS jeśli zarobiło się mniej niż 10k$ bodajże, ale to zależy od tego jakie podatki zostały pobrane od Twojej wypłaty wiec przelećsobie przez tą ankietę i będziesz wiedział :)

0

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki!