Skocz do zawartości

Miami Zabiega O Loty Z Polski


sly6

Rekomendowane odpowiedzi

Nigdy nie zglebialem tego tematu ale zastanawia mnie dlaczego linie lotnicze z innych krajów nie tworza linii z Polski do USA czy KAnady. Nie ma biznesu w tej robocie czy to polityka wielkich linii, które wola naklaniac pasazerow do korzystania ze swoich hubow we Frankfurcie, Londynie czy Amsterdamie lub innych miastach?

Mimo wszystko sa tez bardziej niezależne linie jak choćby Virgin Atlantic, który lubi niekonwencjonalne rozwiązania. Może powodem jest cos w rodzaju zamkniętego nieba dla konkurencji LOTowskiej na polaczenia transatlantyckie, jakies przepisy bądź nie znane mi kontrakty.

Mysle ze potencjal biznesowy jest biorac pod uwagę to ze samoloty LOTu wcale nie lataja calkiem puste a cala masa Polakow korzysta z usług innych przewoznikow i przesiada się w hubach w całej Europie. Konkurencja na pewno dobrze by wplynela na jakość i ceny usług bo LOT z którego usług akurat nie korzystam bo lata nie tam gdzie bym chciał panoszy się zbyt na swoim podworku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna z opcji sugerowanych lotowi bylo wycofanie sie z tras atlantyckich, zeby zredukowac straty. Oczywiscie lot WAW-JFK czy WAW-ORD ma sens jak ktos leci tylko do NYC czy Chicago. Jak ktos leci dalej to wiadomo, ze potrzebuje jakiegos polaczenia. Na JFK dominuje Delta, ktora nie jest w "pakiecie" z Lotem, wiec trudniej zaaranzowac polaczenie. Jesli lece lufthansa, to do Philly lub Charlotte, bo stamtad mnie powiezie United. Po co maja mnie przeladowywac na JFK? Wiekszy ruch, pewnie drozej.

Byl moment, ze LOT latal na IAD. Bylbym sklonny dojechac 3 godziny, zeby prosto poleciec do Polski. Zreszta tak robia tutaj moi znajomi z Turcji. Lataja na IAD z Turkish Airlines a potem dojazd samochodem. Wychodzi taniej i szybciej. Na samych goralach z Jackowa czy Greenpointu LOT majatku nie zbije. Co wiecej, do swoich hubow z WAW na bliski wschod dowoza tamtejsze linie, czesto oferujace nizsze ceny przy wyzszym standardzie. Oprocz tego dystans do FRA (LH), Amsterdamu (KLM, Delta), Paryza (AF, Delta) i Pragi (Delta, OK) robi swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu American Airlines (wespol z US Airways) mial pomysl na polaczenia Rzeszow -> Philly oraz Warszawa -> Newark. WAW - EWR nie wypalilo, bo AA nie ma huby w Newark, ma tam United. United z AA sie nie dogadal, a chodzilo tez o wkupienie sie w dobry czas wlotu/wylotu. AA myslalo, ze WAW bedzie taka przesiadka dla Rosjan itp. Coz, okazalo sie, ze korzystniej (finansowo) wychodzi leciec na Szeremietiewo i konkurowanie z rosyjskimi liniami az tak sie nie oplaci. Pomysl nie sprawdzil sie. Rzeszow - Philly bylo fajnym pomyslem do momentu kiedy Rzeszow podal cene obslugi samolotow - po kalkulacjach linie lotnicze doszly do wniosku, ze za taka cene (a pamietam, ze byla to najwyzsza cena za odprawe samolotu w Polsce) plus fakt, ze przez Rzeszow az tyle ludzi nie lata, AA wycofalo sie. AA lata w polaczeniu z British, wiec robia trasy na Anglie i ludzie moga kupic przyzwoity bilet chociaz i tak przyzwoitszy bilet kupisz na Lufthanse z United (zwlaszcza jesli leci sie przez polaczenie malo uczeszczane/popularne). I szczerze mowiac jesli mam leciec przez Londyn i do Warszawy placa za bilet niemal $500 drozej (a pozniej ktos musialby i tak mnie odebrac) to wybiore przez Frankfurt za mniejsza kwote i bezposrednio do Krakowa. Przyklad? Kupilam bilet na czerwiec Newark - Stuttgart - Krakow za $650 na osobe. United pozniej Lufthansa. Cena super przyzwoita.

Rzeszow mial spore ambicje, ale i najwyzsze stawki za odprawy i chyba to odstraszylo potencjalnych klientow. A tak w ogole ilez osob bedzie latac z Rzeszowa do Miami? Nie wiem, moze sie mysle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...