Skocz do zawartości

Dozwolona Praca Na Wizie Turystycznej


now77ak

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym pojechać do USA na wizie turystycznej, turystycznie - jednak mam też pytanie: czy jest możliwość pracy w przerwie od zwiedzania?

Np. w moim przypadku - Jestem programistą. mieszkam w Polsce, mam mieszkanie w Polsce, mam swoją firmę (jednoosobową) w Polsce, mam kontrakt z firmą z UE. Nigdy nie byłem w USA i nie mam tam rodziny. Teoretycznie, wydaje mi się, że nie powinno być problemu z otrzymaniem wizy turystycznej.

Jednak, chciałbym pojechać tam na 2-3 miesiące. A w trakcie zwiedzania oczywiście bym pracował zdalnie. Wiem, że jest to praktycznie nie do sprawdzenia co akurat robię na laptopie, ale czy jest to legalne w USA?

Drugie pytanie, żeby nie zaczynać kolejnego wątku.

Jak długo mogę przebywać na terenie USA w ciągu roku - w sumie. Wiem, że jednorazowo 3miesiące. Ale potem mogę pojechać do Kanady na jakiś czas, wrócić do USA itd itd itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

W sumie masz przebywac w US mniej niz nie przebywa (rule of thumb). Wyjazd do Kanady nie zresetuje Ci czasu na I-94 wiec nie daje kompletnie nic. Generalnie przy zbyt dlugich i zbyt czestych pobytach dostaniesz denied entry i scancelowana wize. Ile to jest za dlugo i za czesto nikt Ci dokladnie nie zdefiniuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli 6mc, no tak mi się wydawało. Dzięki za odp na drugie pytanie.

A pierwsze pytanie?

Generalnie zadna praca nie jest dozwolona - jezeli chcesz byc po bezpiecznej stronie to masz przebywac tylko i wylacznie turystycznie. Jakbys wspomnial CBP ze bedziesz pracowal zdalnie, to Cie z miejsca odesla do domu nie wnikajac czy pracujesz w PL czy gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, zatem z pytania wycofuje slowo "turystyczna".