Skocz do zawartości

Wiza Emigracyjna, Sponsorowanie Przez Siostre


Kelso

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chcialbym zasiegnac porady/informacji w sprawie nastepujacej.

Moja siostra od 10 lat juz jest w stanach, po slubie z obywatelem usa. Probowalem cos znalezc wiecej materialow informacyjnych dotyczacych ewentualnych sposobow mojej legalnej emigracji do niej, za programem laczeniia rodzin, niestety za duzo nie znalazlem a chcialbym wpierw troche wiecej wiedziec.

Glowne pytania:

Wymogiem z tego co rozumiem jest to aby osoba sponsorujaca byla obywatelem, a nie rezydentem?

Jak w kilku krokach wyglada ten caly proces?

Co jest wymagane w kwestiach finansowych i warunkow do spelnienia od sponsorowanego i sponsorujacej?

Ile wynosi taki okres oczekiwania?

Obecnie mam wize turystyczna do usa wazna jeszcze dosc dlugo, dodatkowo bylem juz w usa kilkukrotnie, czy to wplywa jakos na ten sposob emigracji?

Z mojej strony, jestem po studiach z 2letnim doswiadczeniem w IT, biore tez udzial w tegorocznej loterii o zielona karte, i tu rowniez pytanie - czy to tez jakos wplywa na caly proces?

Probowalem tez cos tu na forum znalezc, znaczy temat podobny ale niestety jeszcz mi sie nie udalo, jesli przeoczylem to przepraszam :)

Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) rodzeństwo mogą sponsorować tylko obywatele

2) proces jest z grubsza opisany na stronie ambasady: http://polish.poland.usembassy.gov/poland-pl/family_based_categories.html

3) czas oczekiwania w tej kategorii (F4) to jakieś 12-13 lat

4) wiza turystyczna ani udział w loterii nie wpływa na proces sponsorowania Ciebie przez siostrę

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzeństwo może być sponsorowane tylko przez obywateli, trwa to około 13 lat w tej chwili, wiza turystyczna i loteria nie maja żadnego wpływu. Siostra musi regularnie rozliczac się z podatkow i miec odpowiednie zarobki w momencie Twojego interview w ambasadzie.