Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem studentką (technologia żywności - szkoła główna gospodarstwa wiejskiego) i chciałabym na wakacje wyjechać do znajomego w USA. Zależałoby mi, żeby w tym czasie podjąć jakąś pracę na miesiąc czy 2 (planuje wyjazd na 3 miesiące) i teraz moje pytanie jak to mogę załatwić?

Czy muszę wcześniej znaleźć pracodawcę (wolałabym to ominąć)?

Czy mogę pracować (w charakterze np. opiekunki) posiadając wizę praktykową (muszę chyba wcześniej jakąś praktykę znaleźć)?

A może lepiej mi będzie znaleźć jakąś opcje work and travel (tylko wtedy ciężko znaleźć miejsce pracy, które by mi odpowiadało - przypominam, że jadę do znajomego)?

Macie jakieś pomysły, którą opcję wybrać, a może jeszcze jakąś inną?

Proszę o podpowiedzi :)


Fajnie, gdyby wypowiedział się ktoś, kto próbował już coś takiego robić lub inne doświadczenie :D



A i jeszcze jedno - czy w razie gdybym nie dostała wizy pracowniczej, mogę starać się od razu o turystyczną (np za tydzień), czy to jest wtedy podejrzane i nie chcą ich wydawać? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Nie ma czegos takiego jak wiza pracownicza na 2 miesiace, no chyba ze na Work & Travel.

H-2B? Mozna sie zawsze urwac po miesiacu czy dwoch. Oczywiscie tak dla porzadku pisze, bo OP nie wykonal minimum wkladu wlasnego w rozpoznanie tematu, stad watpie czy to opcja realna... :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już zdobyty tytuł inżyniera, jestem na studiach magisterskich na kierunku ścisłym związanym z rolnictwem i praca laboratoryjną. Moja wiza pracownica nie musi być na 2 miesiące - zaznaczyłam, że na tyle będzie mi potrzebna. Wszystkie opcje, które wymieniłam wiążą się z różnymi wizami:

Wiza

H-2B - praca tymczasowa lub sezonowa

H-3 - straż

B - służobowa

J - Au-pairs, stażyści, work and travel