Skocz do zawartości

Czy jeżeli się postaram to mam szansę na studia w USA?


Dawid Cyron

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem uczniem II klasy technikum informatycznego. Moja średnia po pierwszej klasie to 4.0. Zastanawiam się, czy gdybym wziął się w garść i postarał się bardziej(myślę że stać mnie na średnią 4.75) to mam jeszcze szansę wystarczająco podnieść swoje oceny aby posiadać rozsądne GPA i mieć szansę dostać się na dobry uniwersytet w USA. Zastanawiam się także które przedmioty są ważniejsze podczas wyliczania GPA. Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Podam ci na przykladzie University of Maryland (tak mi sie jakos pierwszy wynalazl).

Wymagania: GPA 4.11

SAT 1370

Do tego certyfikat TOEFL albo IELTS.

Wymagania sa rozne w zaleznosci od szkoly. Musisz sobie sam poszukac.

Oczywiscie kazda szkola wymaga przedstawienia konkretnego dowodu finansowego na to ze stac cie na nauke. W przypadku Maryland, jest to 50.000$ na rok nauki. Do tego szkola rowniez wymaga przedstawienia waznej wizy.

https://www.admissions.umd.edu/apply/international.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GPA to srednia wszystkich przedmiotow... ale uczelnia bedzie widziala wszystke twoje oceny z 3 lat technikum. Szalenie wazne tez sa oceny na egzaminach SAT i SATII.

Ale chyba najwazniejsze sa finanse. Studia w USA dla cudzoziemcow kosztuja $30,000-$70,000 NA ROK. Jezeli stac twoja rodzine na taki wydatek, to jest wiele dobrych uczelni na ktore sie dostaniesz. Jezeli potrzebujesz stypendium na wiekszosc tej sumy to bedzie ciezko, bo twoja konkurencja na stypendia to swietni uczniowie z calego swiata. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dawid Cyron napisał:

Mam jeszcze jedno pytanie. W technikum przedmioty takie jak fizyka, biologia, geografia i chemia miałem tylko przez rok. Czy może to stanowić jakiś problem?