Skocz do zawartości
tazbierek

Zielona karta a obywatelstwo

Recommended Posts

tazbierek    0

Witam

jestem rezydentem od 3/11/16 czyli 11 marzec.

Do USA wjechałem własnie wtedy, i siedziałem do końca wrzesnia. 

teraz chcę wrócic do USA od konca czerwca, bo studiuję. Został mi rok jeszcze wiec ede siedział znów do wrzesnia a póżniej chciałbym wyjechac na stałe od czerwca jesli się uda. 

Czy przez takie wyjazdy moge miec problemy z dostaniem sie do USA? 

Poza tym czy od roku 2016 liczy mi się czas jakbym był w USA? Czy w 2021 będę mógł ubiegać się o obywatelstwo w języku ANG ?

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

sly6    0

jesteś młody to pozostaje j. Angielski na egzaminie.

co do takich wjazdow to jak urzędnik zada pytanie ile byleś to powiedz prawdę. Znasz swoje prawa i obowiązki np wedle IRS bo to tez się bada gdy idziesz na egzamin na obywatelstwo bo od marca 2016 masz te prawa i obowiązki.

dodam co do tych wlotów to może być za pierwszym razem dłużej rozmowa a może za drugim razem. Każdy urzędnik jest inny i może Ci powierzyć ze GC to nie wiza turystyczna i abyś wyrobil sobie paszport bialy na takie pobyty.

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
tazbierek    0

Rozumiem, a co przy takiej rozmowie moge  się spodziewać? 

WIem ze bedzie j. angielski ale to problem nie jest dla mnie

A czy jak wyrobie biały paszport to nadal liczy mi się te 5 lat od zostania rezydentem? czy czas sie jakos kasuje i musze od poczatku czekac 5 lat ?

Kazdy wylot poza USA = kasowaniem czasu ? 

Czy to jest po prostu nie wazne i za 5 lat tj 2021 mogę zdawać obywatelstwo?

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

sly6    0

wedle przepisów każdy pobyt powyżej 6 miesięcy po za USA kasuje Ci czas na obywatelstwo .

bialy paszport to po to jest byś nie miał problemów z powrotem a nadal musisz miec odpowiednią ilość dni do egzaminu.