Skocz do zawartości
Hubert Kaczmarczyk

Sponsorowanie przez pracodawcę na GC.

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Chcielibysmy z żona wyjechać do stanów, mamy tam trochę rodziny. Niestety sponsorowanie rodzinne odpada (bracia taty)

Sprawe trochę zaprzepaściliśmy bo bracia taty składali na nas papiery i w roku 2012 wystarczyło jechać na rozmowę i cała rodzina miałaby GC, niestety rodzice zrezygnowali i raczej sprawy nie da sie uratować???

ja w tym momencie jestem żonaty i mam 22lata.

 

Pracuje jako kierowca sam ciężarowego (ponad roczne doświadczenie) i dowiedziałem się, ze są firmy które sponsorują kierowców na GC chociażby Experior Transport z Chicago. Ba nawet rozmawiałem z firma i rzeczywiście sponsorują, kruczek w tym ze trzeba samemu pokryć koszty. Prawnik mówi ze ok 9-12tys $. Bez gwarancji ze sprawa zakończy się sukcesem.

Jako ze przez rodzine musialoby iść przez rodziców którzy nie chcą tam wyjeżdżać, wydaje mi się jedyne rozwiązanie oprócz DV2019 na która złożymy papiery.

 

Czy jest ktoś w stanie podpowiedzieć czy warto ryzykować taka kwotę? Czy na ile jest realne uzyskanie ta droga GC?

 

Pozdrawiam 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wizę pracowniczą (którą nie koniecznie prowadzi do zielonej karty) musi opłacić pracodawca. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
20 minut temu, Roelka napisał:

Wizę pracowniczą (którą nie koniecznie prowadzi do zielonej karty) musi opłacić pracodawca. 

Nie chodzi mi o wizy pracownicze, to wiem.

chodzi mi o sponsorowanie odrazu na GC

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To juz drugi taki ktos w tym tygodniu. Jakas legenda w Polsce sie pojawila na ten temat?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
19 minut temu, rynr napisał:

nie warto ryzykować

http://usa.info.pl/wizy.php
 

 

 

 

Dzieki za podrzucenie tematu.

Co do kurczaby się zgodzę, napomne ze wujek rozmawiał z jakaś prawniczka(bo rodzina w US jest gotowa nas wspomóc)

koszt 10tys $ tez jestem w stanie przełknąć, pod warunkiem ze istnieje realna szansa na finalizację tego wszystkiego

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

7 minut temu, andyopole napisał:

To juz drugi taki ktos w tym tygodniu. Jakas legenda w Polsce sie pojawila na ten temat?

Legenda, nie legenda 

 

Ogólnie chce wiedzieć na ile realne jest zdobycie GC w ten sposób. Jeśli wogole jest to realne.

Bo jeśli nie, to w moim zawodzie prościej się do Kanady dostać.

Z tym ze łatwiej by nam było w USA z powodu sporej rodziny, która oferuje pomoc.

A jak wyżej pisałem sponsoring rodzinny to ciężka sprawa

 

 

Edytowane przez Hubert Kaczmarczyk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 godziny temu, Hubert Kaczmarczyk napisał:

Witam wszystkich.

Chcielibysmy z żona wyjechać do stanów, mamy tam trochę rodziny. Niestety sponsorowanie rodzinne odpada (bracia taty)

Sprawe trochę zaprzepaściliśmy bo bracia taty składali na nas papiery i w roku 2012 wystarczyło jechać na rozmowę i cała rodzina miałaby GC, niestety rodzice zrezygnowali i raczej sprawy nie da sie uratować???

ja w tym momencie jestem żonaty i mam 22lata.

 

Pracuje jako kierowca sam ciężarowego (ponad roczne doświadczenie) i dowiedziałem się, ze są firmy które sponsorują kierowców na GC chociażby Experior Transport z Chicago. Ba nawet rozmawiałem z firma i rzeczywiście sponsorują, kruczek w tym ze trzeba samemu pokryć koszty. Prawnik mówi ze ok 9-12tys $. Bez gwarancji ze sprawa zakończy się sukcesem.

Jako ze przez rodzine musialoby iść przez rodziców którzy nie chcą tam wyjeżdżać, wydaje mi się jedyne rozwiązanie oprócz DV2019 na która złożymy papiery.

 

Czy jest ktoś w stanie podpowiedzieć czy warto ryzykować taka kwotę? Czy na ile jest realne uzyskanie ta droga GC?

 

Pozdrawiam 

 

 

 

Edytowalam Twoj post - mysle, ze wystarczy kiedy opiszesz cala sytuacje, niekoniecznie ze zdjeciami :) 

Do rzeczy: prawnie nie mozesz byc sponsorowany jako kierowca. Prawo wymaga abys w momencie rozpoczecia sponsorowania mial prawo jazdy, ktore upowaznia Cie do wykonywania zawodu na terenie USA. Podobnie nie moze byc sponsorowany np. hydraulik, ktory jeszcze nie ma licencji albo fryzjerka bez licencji. Forma I-140 nie przejdzie pozniej w immigration i pozniej moge poszukac odpowiedzi odmownej pewnej dziewczyny, ktora miala podobnie robione sponsorowanie jak Ty bys mial miec robione: z Polski, liczac na to, ze przejdzie itd. I dostali odmowe w USCIS. Chodzilo o to, ze w momencie otrzymania green card, dziewczyna nie jest w stanie podjac pracy u pracodawcy, bo nie ma wymaganej licencji. 

Nie bedziesz mial zadnych gwarancji, ze sponsorowanie przejdzie, dlatego firma - co jest WBREW PRAWU - kaze Tobie pokryc koszty... a jesli nie wyjdzie to i tak jestes poza Stanami wiec ...jedyna osoba, ktora na tym zarobi jest adwokat :) 

Tutaj masz o tym: 

'According to federal regulations at 20 C.F.R. 656.12, the employer is responsible for ALL FEES associated with the PERM process, including recruitment costs and attorneys’ fees. The only time the employee may pay for these costs is if the attorney represents the employee and not the employer. However, in the vast majority of situations the attorney will be representing both the employer and employee during this step, as the PERM will be filed by the attorney on behalf of the employer. Therefore, the employer is generally responsible for all costs associated with this process.'

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

PS. "Na chlopski rozum" musieliby Cie sponsorowac w innym zawodzie, ale to juz jest ryzyko... Od roku 2017 immigration niesamowicie wzielo sie za ludzi, ktorzy przyjezdzaja do Stanow na pobyt staly przez sponsorowanie przez prace i uwierz mi, ze to co bylo w roku 2016 to bylo jak bajka w porownaniu z tym co jest teraz..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

9 minut temu, karina napisał:

PS. "Na chlopski rozum" musieliby Cie sponsorowac w innym zawodzie, ale to juz jest ryzyko... Od roku 2017 immigration niesamowicie wzielo sie za ludzi, ktorzy przyjezdzaja do Stanow na pobyt staly przez sponsorowanie przez prace i uwierz mi, ze to co bylo w roku 2016 to bylo jak bajka w porownaniu z tym co jest teraz..

Dzięki Ci za wyczerpujące wypowiedzi.

A co w sytuacji gdybym np zrobił prawo jazdy w Kanadzie powiedzmy na wizie IEC , 

Czy z kanadyjskim prawem jazdy mogę prowadzić trucki w USA?

Bo jeśli tak, to w takim przypadku po uzyskaniu GC mogę wykonywać odrazu zawód . 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z kanadyjskim prawem jazdy możesz jeździć ciężarówką po USA jeśli cię tam wyśle w trasę  kanadyjska firma w której będziesz legalnie pracowal.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Booking.com

powiedzmy ze zrobisz prawo jazdy na tej wizie rocznej w Kanadzie.. Na samochody osobowe tak. Pamiętaj ze co Prowincja to inne zasady na prawo jazdy a Ty masz prawo jazdy z Polski a żadna Prowincja nie ma podpisanej umowy z Polską na wymianę prawa jazdy. Poczytaj strony Prowincji o zasadach m

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, sly6 napisał:

powiedzmy ze zrobisz prawo jazdy na tej wizie rocznej w Kanadzie.. Na samochody osobowe tak. Pamiętaj ze co Prowincja to inne zasady na prawo jazdy a Ty masz prawo jazdy z Polski a żadna Prowincja nie ma podpisanej umowy z Polską na wymianę prawa jazdy. Poczytaj strony Prowincji o zasadach m

 

Wiem, chodzi mi o to, żeby zdać prawo jazdy na osobowe, po czym przystąpić do egzaminu na ciężarowe. 

Z tym prawem jazdy zacząć jeździć w Kanadzie, dostać tam stały pobyt( wiem ze to realne w zawodzie kierowcy)

i dopiero starać się o sponsoring do stanow, lub zostać w Kanadzie na stałe.

 

Okrezna droga, ale jeśli nie powiedzie się w loterii, lub ja zlikwidują, uważam ze to dobry pomyslpomysł

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I jeszcze mi się nasunęło jedno pytanie, 

czy gdybym dostał wizę studencka, jeszcze nie orientowałem się na jakiej zasadzie mogę ja uzyskać,

Czy na wizie studenckiej mogę zrobić CDL ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

każdy stan ma swoje zasady co do cdl i teraz rodzina mieszka na wschodzie a parę tys mil dalej możesz zdobyć prawo jazdy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, Hubert Kaczmarczyk napisał:

 

Wiem, chodzi mi o to, żeby zdać prawo jazdy na osobowe, po czym przystąpić do egzaminu na ciężarowe. 

Z tym prawem jazdy zacząć jeździć w Kanadzie, dostać tam stały pobyt( wiem ze to realne w zawodzie kierowcy)

i dopiero starać się o sponsoring do stanow, lub zostać w Kanadzie na stałe.

 

Okrezna droga, ale jeśli nie powiedzie się w loterii, lub ja zlikwidują, uważam ze to dobry pomyslpomysł

realne od danej Prowincji oraz czasu. Pamiętam te czasy gdy można bylo zdobyć tak stały pobyt i taki czas ze czekałeś czekałeś... To weź pod uwagę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 godzin temu, Hubert Kaczmarczyk napisał:

I jeszcze mi się nasunęło jedno pytanie, 

czy gdybym dostał wizę studencka, jeszcze nie orientowałem się na jakiej zasadzie mogę ja uzyskać,

Czy na wizie studenckiej mogę zrobić CDL ?

Generalnie na wizie studenckiej nie mozna pracowac. Jedynie wykonywac prace na terenie kampusu, itp.

Wize studencka dostaje sie na zasadzie - 1. pokazujesz ze masz kase na pokrycje oplat https://www.universitylanguage.com/guides/how-much-will-a-us-college-education-cost/ 

(Dla nie rezydentow jest to przedzial od 15,000$ + ... za rok) 2. Aplikujesz do wybranej szkoly,  nastepnie aplikujesz o wize studencka (albo odwrotnie, musisz poczytac).

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

poczytałem trochę i jak znajdziesz szkolenie która przygotuje Cię do egzaminu to droga otwarta na cdl ,pytanie pozostaje kto to zrobi bo widać po wpisach ze nie jest dobrze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, Roelka napisał:

Generalnie na wizie studenckiej nie mozna pracowac. Jedynie wykonywac prace na terenie kampusu, itp.

Wize studencka dostaje sie na zasadzie - 1. pokazujesz ze masz kase na pokrycje oplat https://www.universitylanguage.com/guides/how-much-will-a-us-college-education-cost/ 

(Dla nie rezydentow jest to przedzial od 15,000$ + ... za rok) 2. Aplikujesz do wybranej szkoly,  nastepnie aplikujesz o wize studencka (albo odwrotnie, musisz poczytac).

 

 

Moja droga, masz racje, ale teraz jest jeszcze cos o czym malo kto wspomina: majac wize studencka, przy sponsorowaniu pracowniczym, immigration zyczy sobie nie tylko zmiane statusu czy forme DS - teraz chlopaki wpadli na sposob i zycza sobie dowody na fizyczna obecnosc w szkole (!) -> kopie homework :)  ORAZ kopie payments :) DODATKOWO  lista przedmiotow, ktorych ktos sie uczyl + opis tychze przedmiotow... o takich drobiazgach jak uzasadnienie skad miales $$ na szkole skoro nie masz prawa pracy, dlaczego ktos obcy sponsoruje Ci szkole i pobyt - to juz nawet nie wspominam.. 

Wiele osob dostaje REF -> provide proof of your attendance - chodzi o daty i godziny kiedy byles w szkole. 

Co bardziej podejrzliwi urzednicy chca takze official school transcript. I tutaj wyjasnie o co chodzi: nie chodzi tylko o koperte z ocenami - chodzi o liste przedmiotow (co bardziej kreatywni studenci chodza 6 lat na ESL..) oraz o liste kredytow badz godzin. I sprawdzaja czy dana osoba uczeszczala do szkoly okreslona licze godzin (i tym samym utrzymywala status studenta), bo wydanie samego DSa o niczym nie swiadczy. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
21 godzin temu, Hubert Kaczmarczyk napisał:

Dzięki Ci za wyczerpujące wypowiedzi.

A co w sytuacji gdybym np zrobił prawo jazdy w Kanadzie powiedzmy na wizie IEC , 

Czy z kanadyjskim prawem jazdy mogę prowadzić trucki w USA?

Bo jeśli tak, to w takim przypadku po uzyskaniu GC mogę wykonywać odrazu zawód . 

 

Niezupelnie... Otoz jesli firma chce Cie przyjac do pracy, to firma musi Cie dopisac do ubezpieczenia na samochod. Z tego co wiem to zadne ubezpieczenie nie przyjmie kierowcy trucka na prawie jazdy innym niz ze Stanow. Czyli tu bylby pierwszy problem. Drugi problem to fakt, ze kierowcy truckow musza miec specjalne zezwolenie na wjazd na lotniska/porty/kolej itd. Tego zezwolenia nie dostaniesz bez green card - tutaj polegam na tym co mowili moi klienci, nie sprawdzalam tego osobiscie. Owszem, nie wszystkie firmy wysylaja kierowcow do miejsc gdzie takowe zezwolenie jest wymagane, ale z tego co slysze to nawet ludzie, ktorzy sa legalnie maja czesto problem z otrzymaniem tejze przepustki. Tak jak mowie - moze ten akurat problem nie musi Ciebie dotyczyc, ale lepiej o tym wiedziec. 

Trzecia rzecz i najwazniejsza: jesli ktos jest sponsorowany to musi miec prawo jazdy danego kraju, bo analogicznie mowiac to jesli masz prawo jazdy polskie to mozesz byc sponsorowany jako kierowca taksowki, bo przez czas waznosci wizy mozesz na nim jezdzic, tyle, ze to tak nie dziala... 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
  1. Tutaj masz o tym Memorandum for Regional Directors, et al. 10 Subject: AFM Update: Chapter 22: Employment-based Petitions (AD03_01).

  2. You must determine whether the beneficiary has met the minimum education, training, and experience requirements of the labor certification at the time the application for labor certification was filed with DOL. You cannot approve a petition for a preference classification if the beneficiary was not fully qualified for the preference by the priority date of the labor certification (See
    Katigbak, 14 I. & N. Dec. 45 (R.C. 1971) and , 16 I. & N. Dec. 158 (Acting R.C. 1977).

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli musisz spelniac wszystkie wymogi w momencie kiedy robi sie sponsorowanie (kiedy aplikacja idzie do Dep Pracy), a nie kiedy bedzie zatwierdzona. 

Jesli wymogiem kierowcy ciezarowki jest posiadanie CDL - musisz je miec; podobnie jesli ktos jest sponsorowany jako osoba, ktora robi paznokcie - musi miec licencje; albo ktos kto jest elektrykiem - tez nie moze wykonywac zawodu elektryka bez licencji wiec immigration na pozniejszym etapie po prostu to wymaga..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Znam kilka przypadkow gdzie 

4 godziny temu, Hubert Kaczmarczyk napisał:

Tylko czy wiza studencka umożliwi mi drogę do uzyskania CDL? Czy ma to sens

Powiem Ci naprawde szczerze: mechanik samochodowy - tak;  truck driver - za zadne pieniadze bym tego nie wziela. Po prostu znam tyle spraw, gdzie ludzie byli sponsorowani jako kierowcy i to nie przeszlo, ze nie jestem pewna czy bylby to taki dobry pomysl... I dodatkowo jesli Ty masz wszystko pokrywac... 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz


×