Skocz do zawartości

Studia z Usa do Polski


remii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,

Zacznę od tego, że mieszkam na Florydzie, jestem studentem community college i na końcu 2018 roku planuję skonczyc swój dwuletni kierunek Business Management, Entrepreneurship ( A.S.) . Jeżeli wszystko dobrze pójdzie i mi się noga nie powinie, będę wtedy miesiąc po 22 urodzinach. Jako, że samotne życie na Florydzie niezbyt mi sie podoba, mysle o powrocie do kraju. Głównie spowodowane związkiem, ktorego nie udaje sie polaczyc ( wiza mojej dziewczynie zostala odmowiona juz 2 razy.) Czytałem już pełno wątków i artykułów, ale chciałbym usłyszeć opinie innych osób na podstawie mojej sytuacji. Pierwsza sprawa, czy mogę liczyć na jakikolwiek transfer mojego Associate of Science na jakiś kierunek biznesowy na Uniwersytecie Gdanskim ( tam już złożyłem papiery przed wylotem do USA i ta szkoła to mój jedyny wybór jeżeli chodzi o Polskę). Chodzi mi głównie o to, żeby nie zaczynać kierunku od samego początku i mieć przed sobą znowu 5 lat po 3 latach studiowania w USA. Rozumiecie o co chodzi. Czy da się to jakoś płynnie połączyć?

Druga sprawa to kwestia tej wizy dla mojej dziewczyny, co byście doradzili w takiej sytuacji? 2 odmowy, chcemy zobaczyc jeszcze raz, do 3 razy sztuka, tak? Obywatelstwo będę mógł mieć dopiero pod koniec 2020 roku, to zdecydowanie za długo. No i trzeba być w stanach więcej niż poza nimi.

Zagubiłem się lekko w tym co robię, więc będę bardzo wdzięczny za wszystkie odpowiedzi/wskazówki, a jeżeli ktoś czytając ten post, chciałby się dowiedzieć czegoś na temat studiowania, załatwiania in state tuition itp. – służę pomocą : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat prawnika imigracyjnego:

" 3. Mam Zielona Karte. Moj chlopak przylecial do USA z wiza turystyczna. Czy moge go zaczac sponsorowac? Czy od razu moze sie starac o pozwolenie na prace? I czy moze byc tu nielegalnie w czasie oczekiwania na Zielona Karte?