Skocz do zawartości

Two Year Rule - Czy Nadal Obowiązuje?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Krótko o mnie:
- jestem studentem informatyki (od października piąty rok, politechnika śląska)
- pracuję jako software developer w amerykańskiej firmie z oddziałem w PL
- w usa byłem raz: praca na campie w 2015
- mam wizę b1/b2 na 10lat
- dziewczyna amerykanka

Teraz o co chodzi. Mianowicie chciałbym za rok (zaraz po obronie) wyjechać na staż do USA. Aktualnie robię mały research odnośnie "two year rule". Mój wcześniejszy wyjazd - na campa - nie był "zagrożony" wspomnianym obowiązkiem powrotu do kraju, zatem nigdy się tym jakoś nie interesowałem. Teraz jednak, rozważając wyjazd na staż, chciałbym się upewnić, że dobrze rozumiem sytuację. Bardzo możliwe, że będziemy się z dziewczyną starać w przyszłości o wizę K1, zatem nie chciałbym teraz czegoś zepsuć niedoczytując o two year rule, co mogłoby spowodować pewne komplikacje w przyszłości, bo choć o ile się orientuję "two year rule" nie wpłynęłoby na moją wizę turystyczną (mógłbym spokojnie tam latać), to jednak już na aplikację o K1 mogłoby wpłynąć.

Krótko więc: czy w przypadku zwykłego stażu w firmie programistycznej na stanowisku software developer powinienem dostać two year rule DOES apply? Z mojego researchu wynika, że nie. Po pierwsze - warunek odnośnie "Exchange Visitor Skills List" jest już od 2009 zdjęty dla Polski. Nie byłby to również żaden staż medyczny (więc to też odpada). Pozostaje jeszcze sponsorowanie przez rząd USA/PL. Jeśli mój wyjazd byłby choć częściowo sponsorowany przez rząd USA/PL, to powinienem dostać two year rule DOES apply. Pytanie tylko czy taki zwykłby najzwyklejszy wyjazd na staż jest w jakiekolwiek formie sponsorowany przez rząd? Nie wydaje mi się.
Skontaktowałem się również z pewną osobą z tego forum, która jest obecnie na stażu w USA (graphic design) i ta osoba dostala DOES NOT apply.