Skocz do zawartości

Wstrzymanie wizy, prawdopodbnie 221


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mój problem: miałem w październiku jechać na konferencję naukową(jestem studentem 2 kierunków, pracuję w Polsce w zawodzie). Wcześniej mielismy z kolegami pojeździć po zachodzie, zwiedzając. Złożyłem podanie o wizę od 1.09, bo nie wiedziałem ile czasu będziemy jeździć. Wypełniłem formularz, miałem zdjęcie złe, więc na rozmowę przyszedłem z nowym(czyli reszta formularza była chyba spoko, ktoś to przejrzał chyba). Na rozmowie wszystko spoko, dostałem kartkę, że wiza przyznana. Standardowe pytania: co robię, ile mam lat, po co jadę. Parę dni po rozmowie dostałem mejla, że mam uzupełnić detale typu stare numery paszportów, dane nt. rodzeństwa, starych nr telefonów, zameldowań, państwa które odwiedziłem przez 15 lat i społecznosciówki które używam(nie wiem czy nie miałem podać linków, wymieniłem jedynie nazwy). Tu dochodzimy do sedna: w formularzu(tam chyba dotyczyło to 5 lat ostatnio) chyba nie wpisałem wszystkich państw w których byłem, mogło się zdarzyć, że zapomniałem przejazdy typu Macedonia (3 godziny) jadąc do Grecji czy Szwajcaria, gdzie na jeden dzień byłem w Genewie po drodze do Barcelony. Wszystkie większe podróże, a było kilka, wymieniłem. Drugi możliwy powód zamieszania: byłem dwa razy po miesiącu w wakacje w UK dorobić, legalnie, mieszkając u znajomych, podałem to w formularzu wcześniej. Nie wiem co dzieje się z wizą(paszport leży w konsulacie i powiedzieli, że zejdzie długo z wizą i mogę go wziąć). Ten mejl, który nota bene uznałem za jakiś scam na samym początku, zdenerwował mnie mocno,  więc odpowiadając na pytania wplotłem parę niemiłych słów(w granicach dyplomacji, ale mogłem ich zirytować chyba, tak jak oni mnie).
Do mejla załączyłem imienne, z pieczątką, potwierdzenie zaproszenia na konfę i zapewniania przez fundację z USA pobytu.