Skocz do zawartości

Przeprowadzka z Polski do Stanów Cleveland


Wrona

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :) 

Wspólnie z mężem mamy dosyć życia w Polsce. Chcielibyśmy spróbować tego samego Stanach. 

W Pl mamy dom, po którego sprzedaży zostanie nam około 125tys. dolarów. Widzieliśmy całkiem ładne i tanie domy w Cleveland. Czytałam o tym mieście różne opinie, może jest ktoś, kto mieszka tam i może o tym opowiedzieć?

Może polecacie inne miejsce na start? Chcielibyśmy kupić nieruchomość, nie wynajmować.

Jak wygląda sprawa z pracą? Ja z wykształcenia jestem nauczycielem i pedaglgoiem specjalnym. Przyznam, że uwielbiam swoją pracę i chciałabym móc pracować w zawodzie :) Jest na to szansa?

Mąż jest po maturze i prowadzi własną firmę zajmująca się światłowodami. Wiemy, że w Stanach ciężko tym biznesem :( może powinien w Pl zrobić jakieś kwalifikacje? 

Zależy nam na bezpiecznym życiu, mamy dwoje dzieci i chciałabym móc wypuścić je na podwórko bez obaw, że je stracę ;)

Czy w USA jest jakieś obostrzenie co do wwozu zwierząt  i posiadania ras w Pl uznawanych ja groźne?

Dziękuję za odpowiedzi, Weronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresujcie się najpierw tematem wiz, nie da rady emigrować do USA ot tak jak do kraju w UE. W sumie jedyne opcje jakie macie to loteria wizowa albo sponsorowanie pracownicze. Biorąc pod uwagę obecne bezrobocie w stanach ze sponsorowaniem wizy może być problem (o ile jest to w ogóle realne jako nauczyciel) a loteria jak to loteria - szansa ~1:100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcecie przeprowadzić się legalnie czy nielegalnie? Znasz wymogi legalnej przeprowadzki do USA?

Generalnie po przeprowadzce legalnej praca jako pedagog specjalny pewnie byłaby możliwa (mogą od Ciebie chcieć certyfikacji jakiś papierów, może jeszcze jakichś kursów ale nie sądzę że byłby problem z pracą w zawodzie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Adr napisał: