Skocz do zawartości

Obywatelstwo a praca w Polsce


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam obywatelstwo USA, natomiast żyję i pracuję od 15 lat w Polsce. Od kilku lat z tego też powodu rozliczam się tylko w Polsce. 

Chciałem zapytać o kilka rzeczy z tym związanych:

1. Czy są jakieś konsekwencje nie rozliczania się w Stanach?

2. Czy mogę bezproblemowo odnowić paszport ?

3. Czy w moim przypadku powinienem po prostu zacząc się ponownie rozliczać od 2020 (i zostawić tą lukę kilkuletnia), oraz jak się rozliczać (czy są jakieś wskazówki dla osób pracujących i mieszkających na stałe poza granicami USA)

4. Czy w przypadku gdy rozliczę się za 2020 rok, mogę ubiegać się o pakiet stymulacyjny?

 

Pzdr

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Krzysztof8VD said:

Witam,

Posiadam obywatelstwo USA, natomiast żyję i pracuję od 15 lat w Polsce. Od kilku lat z tego też powodu rozliczam się tylko w Polsce. 

Chciałem zapytać o kilka rzeczy z tym związanych:

1. Czy są jakieś konsekwencje nie rozliczania się w Stanach?

2. Czy mogę bezproblemowo odnowić paszport ?

3. Czy w moim przypadku powinienem po prostu zacząc się ponownie rozliczać od 2020 (i zostawić tą lukę kilkuletnia), oraz jak się rozliczać (czy są jakieś wskazówki dla osób pracujących i mieszkających na stałe poza granicami USA)

4. Czy w przypadku gdy rozliczę się za 2020 rok, mogę ubiegać się o pakiet stymulacyjny?

 

Pzdr

Krzysztof

1. Zalezy - jezeli bylbys w sytuacji gdy musialbys zaplacic podatek w US (wiekszosc tego problemu nie ma ale jest limit ktory mozna przekroczyc) to jest to tax evasion. Felony. Ludzie skonczyli w federalnej pace za to na dlugie lata - ale to oczywiscie czysta teoria.

2. Tak.