Skocz do zawartości

Rezydent, ktory przebywal poza terenem US z powodu pandemii - czy bede miec problemy z powrotem?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, czy moglby ktos podzielic sie doswiadczeniem?

Wygralam na loterii wizowej w 2019 i w listopadzie 2019 dostalam zielona karte. W marcu 2020 dostalam ja fizycznie. Pierwszy raz wjechalam do US w listopadzie 19, i planowalam pojechac do Chicago w marcu 20. No i wtedy wszystko szlag trafil - zamkniete granice, odwolane loty.

Jestem studentem. Mialam zamiar po skonczeniu uniwersytetu przeprowadzic sie i zaczac swoje zycie. Ale 2020 to byl istny koszmar. Bookowalam samolot do stanow 3 razy na przestrzeni roku i 3 razy loty byly anulowane. Do tego, dopiero dostalam te karte. Nie mialam nawet szansy zbudowac tam swojego zycia, ani dostac pracy. Doslownie kiedy dostalam ja, wybuchla pandemia. Nie widze opcji w ktorej mialabym w 2020 rzucic wszystko i wyjechac do jakiegokolwiek nowego kraju, gdzie jest kryzys ekonomiczny, ludzie sa zwalniani a ja ledwo koncze studia. To nawet nie brzmi rozsadnie. 

Poniewaz sytuacja nie zapowiada sie by sie skonczyla, zamierzam sprobowac raz jeszcze osiedlic sie w US w tym roku. Jednakze, z powodu notorycznie anulowanych lotow, nie bylam w stanach juz ponad rok. Najwczesniej moge tam polecic w lipcu. To jak-bede miec problemy? Znam wiele niedorzecznych historii, wiem ze ci ktorzy sprawdzaja to sa czasami bezczelni i bezwzgledni. Nie zdziwilabym sie jakby pandemia i fakt ze dostalam karte doslownie przed niekonczacym sie okresem blokowania granic, nie bylby zadnym rozsadnym usprawiedliwieniem dla nich.

ale wiem tez, ze sa ludzie ktorzy podrozuja do stanow z GC co pare lat i tak ja utrzymuja. nikt im nie zabiera jej. 

Bardzo prosze o przemyslenia na ten temat, szczegolnie jesli ktos nie wjezdzal na GC co polroku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź