Skocz do zawartości

Wiza czy ESTA?


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, piszę ten temat ponieważ nie wiem na jaką drogę do odwiedzenia USA się zdecydować. Moją sytuację komplikuje fakt, że mam za sobą odmowy wizy turystycznej ale także wizytę w USA, skąd wróciłem na czas (taki jaki deklarowałem w wniosku o wizę oraz na lotnisku).

Mam aktualnie 26 lata, od pół roku prowadzę małą firmę oraz studiuję niestacjonarnie (studia jednolite magisterskie - drugi rok). W 2017 roku  udałem się do konsulatu w Krakowie z wnioskiem o wizę - otrzymałem odmowę. Niecały rok później ponownie udałem się do konsulatu, co zakończyło się również odmową. W wrześniu następnego (czyli już 2019) roku udałem się trzeci raz do konsulatu - tym razem otrzymałem wizę jednokrotnego użytku, ważną trzy miesiące. Po miesiącu od rozmowy wleciałem do Los Angeles, skąd powróciłem w deklarowanym czasie - po równych dwóch tygodniach. W tym roku ponownie chciałbym polecieć tam na wakacje, jednak nie wiem co będzie dla mnie lepszą opcją - udać się do konsulatu na rozmowę, czy wypełnić wniosek online i wlecieć na ESTA? Jeśli mój wniosek nawet przejdzie, ponieważ ostatnia odmowa miała miejsce cztery lata temu, to czy nie będę miał problemów na docelowym lotnisku? Wiem, że nikt mi tutaj nie odpowie dokładnie, bo nikt nie jest jasnowidzem, jednak na pewno są tutaj mądrzejsi ode mnie 'w tych sprawach', albo ktoś, kto spotkał się z podobną sytuacją i mógłby pomóc rozwiać moje wątpliwości.

Dziękuję bardzo z góry za odpowiedzi i pomoc, pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli miales wczesniej odmowy to mozliwe ze  wniosek ESTA zostanie z automatu odrzucony i tak czy tak bedziesz musial zasuwac do Konsulatu. 

Czy bedziesz mial wize w postaci wlepki czy zatwierdzona online ESTA to i tak o wjezdzie do USA ostatecznie decyduje urzednik na granicy USA.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach