Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/20/2020 in all areas

  1. u mnie juz po. Pani Konsul mega mila. dzis mi maja wydrukowac wize a jutro mam odrbrac z tnt .
    5 points
  2. ja już po wizycie w ambasadzie, rozmowa krótka jedyne do to musiałam przypomnieć pani Konsul ze moja wiza wydana była przed 23 kwietnia żeby dostać odpowiednia adnotacje na wizie, gdybym się nie upomniała to pewnie miałabym taka co wszyscy umożliwiającą wyjazd dopiero po 31.12. Teraz jeszcze oby badania przyszły na czas (mam dziś po południu wywiad) O dziwo w ambasadzie nawet sporo ludzi ale głównie z tytułu chyba K1 lub jakieś inne oparte na małżeństwie z US citizen
    5 points
  3. Kupowanie biletow przez posrednikow w swiecie kiedy loty sa odwolywane nagminnie to proszenie sie o klopoty z pozniejszym zwrotem kasy.
    4 points
  4. Jesteś pewien? Ja byłem na L1 i też uzyskałem GC. Mój pracodawca płacił od pierwszego dnia L1 zarówno Social Security jak i Mediacare. Nie sądzę, że są one opcjonalne. Wejdź na secure.ssa.gov i sprawdź na swoim koncie czy reportowano twoje dochody do jednego i drugiego.
    3 points
  5. Wszystko poszlo dobrze i wyladowalam w Wawie. Samolot tak w polowie pelny wiec wygodnie sie lecialo. Pierwszy raz lecialam LOTem i przyznaje, ze chyba bylo lepiej niz Lufthansa. Zobaczymy czy beda trzymac poziom na locie powrotnym.
    3 points
  6. Byleby to nie był Krakow w Wisconsin (https://en.wikipedia.org/wiki/Krakow,_Wisconsin)
    3 points
  7. OK, pora na kolejny update - 2 tygodnie temu dostałem zieloną kartę! USCIS zaakceptował mój wniosek rok i 3 miesiące od złożenia. W międzyczasie miałem wyznaczony interview w kwietniu który z powodu COVIDa został odwołany i wysłali request for evidence na badania medyczne I-693. Wysłałem badania pod koniec kwietnia i odtąd było zero wiadomości aż do września kiedy po odświerzeniu mojego case nr. dowiedziałem się że mój wniosek jest zaakceptowany i karta w takcie realizacji. Wiadomo że w międzyczasie masa pracowników USIC była tymczasowo zwolniona i dodatkowo executive orders Trumpa o wstrzyman
    2 points
  8. Na Twoim miejscu nie spodziewalbym sie zaproszenia na rozmowe przed styczniem. To i tak optymistyczny wariant, zakladajacy przegrana Trumpa w wyborach i brak wojny domowej...
    2 points
  9. Bo lecialas prosto do PL. Przy wylocie beda chceli polski paszport, na tylko amerykanskim to Cie w ogole z kraju moga nie wypuscic.
    2 points
  10. To jeszcze maly update dla wszystkich wielbicieli teorii spiskowych. DoS opublikowal dane odnosnie liczby osob bioracych udzial w loterii dla DV19 - DV21. Dla Polski DV19 - 38539 (wylosowano 461) DV20 - 25215 (wylosowano 384) DV21 - 16150 (wylosowano 383)
    2 points
  11. Tak tylko się pochwałę Nie skorzystam - a sława była tak blisko...
    2 points
  12. No ja bym obstawiała, że ten starszy pan na zdjeciu to dziadek producenta (albo "późny tata"), ale sam producent też na seryjnego mordercę nie wygląda . A tak serio, to abstrahując od tego, że nie mam ekshibicjonistycznych skłonności (ani "parcia na szkło"), to nasza historia nie wpisuje się za bardzo w to, czego oczekują w programie. Niby spełniamy podstawowe warunki - Amrykanin w związku na odległość z Polką, planujący zamieszkać w Polsce - ale jak popatrzeć na szczegóły to już nie bardzo. Mój Partenr owszem Amerykaninem jest od ponad trzydziestu lat, ale przede wszystkim j
    2 points
  13. OP ma rację. Co roku było to w październiku. Rzeczywiście wygląda to podejrzanie. Obecnie wg wrześniowego biuletynu ma to być "in the coming months" - tak więc pewnie później niż w październiku. BTW. Nie zdziwię się jak w ten sposób zaimplementowali którąkolwiek z dyrektyw prezydenckich ograniczających wpuszczanie na wizach imigracyjnych. W każdej z tych dyrektyw PDT upoważnił sekretarza stanu do wydania wewnętrznych rozporządzeń z implementacją tego co w dyrektywie jest napisane i dał mu poniekąd wolną wolę w interpretacji dyrektywy. Na tej podstawie tych interpretacji i implementacji po
    2 points
  14. Może noskiem? Chyba że taki jak małego Cygana noga...
    2 points
  15. Dlatego Polska dominuje w IT na swiecie, dominuje w patentach, ilosci wynalazkow, wplywem technicznym na caly swiat. Rwia sie tam na studia techniczne tlumy z Indii, z Chin... Elon Musk byl bardzo zawiedzony kiedy dowiedzial sie ze w Polsce nie moze budowac Tesli lub SpaceX, i biedak musial wyladowac w Kaliforni.
    2 points
  16. Chyba nie masz identycznej sytuacji jak Wiktoria. 5 letni ban to chyba w twoim przypadku to "małe piwo". Misrepresentation uczynił Ciebie dożywotnio inadmissible (w tym przypadku ban jest lifetime). Uzyskanie Fraud waiver to nie jest trywialny proces i to nie będzie zwykłe wypełnienie formularza i uiszczenie opłaty. Na twoim miejscu szukałbym prawnika imigracyjnego i z nim konsultowałbym kolejne kroki. Czynienie tego w oparciu o google / forum może jednak nie być najbardziej skuteczną metodą uzyskania fraud waiver
    1 point
  17. Coś mi się widzi że oni sprzedają bilety na wszystko co się da aby uzyskać nieoprocentowany kredyt obrotowy.
    1 point
  18. https://www.facebook.com/175428149194385/posts/4188783401192153/?extid=QSma9FjvRXU6uf3B&d=n Znalazłam!
    1 point
  19. Sprawy paszportowe są z tego co wiem załatwiane osobno, więc pewnie masz rację. EDIT: sprawdziłam na stronie ekonsulat, na spotkanie paszportowe w Chicago czeka sie obecnie b. długo, próbowałam się zarejestrować i wyskakuje mi "Brak terminów do dnia 2020-12-30."
    1 point
  20. Też tak sądzę. BTW w sprawach innych niż paszportowe nie jest tak źle. Dziś umówiłam się online na wizytę dotyczącą umiejscowienia aktu małżeństwa w Polsce i dostałam termin na 13 października.
    1 point
  21. Nie wiedziałam. No namieszał - zgodnie z tym co mówił Konsul Generalny RP w NY - sam okres oczekiwania na wizytę w konsulacie to w tej chwili około 6 miesięcy. Priorytetowo są traktowane tylko te sprawy, gdzie interesant dostarczy dowody, ze musi do Polski dostać się pilnie (np pogrzeb). Wizyta ma Święta raczej jako powód nie wystarczy...
    1 point
  22. Ja bym na jego miejscu leciala lotem- z nimi moze leciec na przwterminowanym. Nie jestem pewna jak to wyglada przy przesiadkach ale wydaje mi sie ze to mozw byc problem. Na jego miejscu dzwonilam bezposrednio do linii lotniczych
    1 point
  23. U nas to samo. 187 miejsc wolnych w samym economy. Mozna bylo doslownie sie ganiac. Szkoda ze zawsze tak nie jest Dzisiaj kilka godzin po wylądowaniu dostalismy email ze powrotny zostal anulowany. Jutro sie tym zajmę bo padam.
    1 point
  24. Super. Dzieki Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
    1 point
  25. 1 point
  26. Na papierze? https://joebiden.com/immigration/ A jak bedzie to sie okaze jesli wygra...
    1 point
  27. EU 4,800 na listopad (ban caly czas obowiazuje oczywiscie)
    1 point
  28. Nie jest potrzebny wcale. Ja byłem w Polsce z 40 razy w ogóle nie wyciągając polskiego paszportu z plecaka. (Poza sytuacja że leci prosto do PL a dokładnie wylatuje z PL poza Schengen)
    1 point
  29. Ja myślę, że problem jest inny. Jak wiemy, w obecnych, dziwnych, czasach, obywatele USA nie są wpuszczani (albo jest wymagana kwarantanna) do krajów (nie wiem czy wszystkich, czy niektórych) Schengen. Obywatele Polski - już tak. Czyli pytanie pewnie raczej jest takie, czy wystarczy Dowód Osobisty, żeby potwoterdzić swoje polskie (a zarazem EU) obywatelstwo i być traktowanym, mimo wjazdu na amerykańskim paszporcie, jako obywatel Unii Europejskiej (z możliwością już nieograniczonego poruszania się po Schengen)? Co do rozbieżności danych PNR/API - mój facet wylatywał kilka lat temu z Polski
    1 point
  30. No nasza Wolna Europa, o ile także oczywiście wiedziała wszystko o wszystkich, specjalizowała się głównie w korporacyjnych procedurach. Wiesz, wszystkie te newslettery, akcje „charytatywne”, „oferty” dla pracowników, wszystkie propagandowe plany kierownictwa nad którymi „pracowała” jakaś agencja PR... plany obecne jak i te na przyszłość... wszystko co zahaczało o mój Inbox zaledwie na sekundę zanim ladowało w „Trash”... wszystko to zostawało w jej głowie na stałe... i było następnie rozprzestrzeniane geometrycznie na każdego kto miał nieszczęście znaleźć się w zasięgu jej głosu...
    1 point
  31. No wiem...wiem... Blackberries lubiłem, bo były bardzo użyteczne, praktyczne i niezniszczalne.. A ostatnimi laty dawały świetny „conversation starter” - „O... to Blackberry jeszcze istnieje? Nie wiedziałam!” A ze lubię w pewnych sprawach byc oryginalny, to było w sam raz w to mi graj No ale nie mogłem się przekonać do kolejnego zakupu... zwłaszcza po tym jak TCL ogłosili, ze nie będą już ich produkować i sprzedawać... Zatem wziąłem 11 Pro Max na kontrakt. Jest warty więcej niż mój pierwszy samochód... i wyglada ładnie... ale jest delikatny i trzeba go było opakować w ochronną kamizelkę
    1 point
  32. Kraków też ładne miasto... Idź zapytaj na desk.
    1 point
  33. Jezeli wierzyc hiszpanskiej wersji strony ambasady w Havanie [1], loteria ma trwac od 12:00 EDT 1 pazdziernika do 3 listopada. Jest to jedyna ambasada, o ktorej wiem, ze jej sie prawdopodobnie "omsklo". Dodatkowo w dokumentach, ktore prawnicy Departamentu Stanu przeslali wczoraj w sprawie Gomez vs Pompeo, jako jeden z powodow dla ktorych KCC nie moze obsluzyc wiecej w osob z DV20, sa podane "przygotowania do DV22" [2] [1] https://cu.usembassy.gov/es/visas-es/immigrant-visas-es/programa-de-diversidad-de-visas/ [2] https://drive.google.com/file/d/1Fl8ZLU2_-2PG_mbAZ-Mza6tTk_ISyx4
    1 point
  34. 1 point
  35. Chyba jeszcze nie oglosili: Dates for the DV-2022 program registration period will be widely publicized in the coming months. Those interested in entering the DV-2022 program should check the Department of State's Visa web page in the coming months. https://travel.state.gov/content/travel/en/legal/visa-law0/visa-bulletin/2020/visa-bulletin-for-september-2020.html
    1 point
  36. Jezeli nie ma sie duzo pieniedzy o F1 bedzie trudno bo wiekszosc tych tanszych college'ow i uniwersytetow sa online... wiec nie kwalifikuja sie na F1. Sa te super drogie prywatne uczelnie gdzie nauka jest teoretycznie hybrid (wiekszosc wykladow online, pare F2F.) Wiec jezeli ma sie $70,000 na jeden rok studiow to polecam New York University na Manhattanie. Swietna bogata uczelnia, lubia miedzynarodowych studentow i ich cash... i nadal jest teoretycznie troche F2F, wiec wize sie otrzyma.
    1 point
  37. Nowy film Agnieszki Holland, Mr. Jones, jest bardzo dobry. I troche mi poprawil humor, bo kurcze, jest zle, ale moze byc gorzej
    1 point
  38. Dlaczego? F i M nie sa objete zadnym banem. Kasa musi leciec...
    1 point
  39. Obie opcje sa bez sensu w tym kontekscie. OP napisal ze nie bedzie go kilka miesiecy (hold mozna zrobic na max 30 dni), a nowego adresu nie ma, to co ma podac na forward?
    1 point
  40. Mam nadzieję że to tylko przeoczenie Admina. Tym bardziej że jako mod czasem muszę poskromić jakiegoś spamera i jego post edytować a tej edycji też zostałem pozbawiony. A może już nie jestem modem? Trochę szkoda tych comiesięcznych premii. Update: w prawym górnym rogu okienka @rzecze1jest "trzykropek". Tam znajdziesz miedzy innymi opcje edycji.
    1 point
  41. No i widzę, ze postów nie można edytować już w ogóle. Limit czasowy był zrozumiały, ale, żeby w ogóle? Ja ostatnio wreszcie zdradziłem Blackberry’ego z fizyczna klawiatura na rzecz Apple (sorry @Joanna ... ale Blackberry od lat się o zdradę prosił niestety...) i pisanie z błędami czy. niezauwazalnymi zmianami autocrrect stał się u mnie normą... zatem ta nowa zmiana na forum to średnio się mi pomoże.
    1 point
  42. Już tu cytowalem mojego kolegę contractora-hydraulika na temat klasyfikacji najbardziej dochodowych profesji w USA: 1/ Lojer, 2/ Doktor, 3/ Plamer.
    1 point
  43. @Jackie, do do (3), z tym teamwork to mają już we wszystkich korporacjach, niekoniecznie tylko tych Amerykańskich Teraz każda oferta pracy ma w liście wymagań "good team working skills". Z drugiej strony jak tak patrzę, co mi przyszło robić przez ostatnie 6 lat pracy zawodowej, to w sumie umiejętność gadania rozwiązuje większosć moich problemów. Przydałoby się tylko ciut więcej asertywności w tym (bo ja mam za miękkie serducho ) A umiejętność "small talku" gadania o niczym całkiem nieźle opanowałam jeszcze za dzieciaka, to chyba wyjaśnia czemu mi się tak dobrze funkcjonuje w USA
    1 point
  44. Powiem szczerze nie wiedziałem nic o żadnym pozwie, uznaliśmy że nasz los jest stracony i tyle, szkoda bo byśmy się tam pewnie dopisali. No cóż, może kiedyś się jeszcze uda w ten lub inny sposób :)
    1 point
×
×
  • Create New...