petersdorf55 Napisano 12 Lutego 2009 Zgłoś Napisano 12 Lutego 2009 prośba do osób które wysyłają auta do Polski!!! czy orientujecie się może jakie są całkowite koszty przywiezienia auta z USA do Polski począwszy od zakupu w USA przez różne podatki do zapłacenia, aż do momentu kiedy mamy w kieszeni polski dowód rejestracyjny i możemy wyruszyć autkiem w trase????
Paweł z wroc Napisano 12 Lutego 2009 Zgłoś Napisano 12 Lutego 2009 Nie wysyłam ale znalazłem takie informacje Cło 10% wartości pojazdu i kosztów transportu Akcyza 13,6% samochody o poj. silnika ponad 2000 cm³ 3,1% samochody o poj. silnika do 2000 cm³ VAT 22% sumy wartości zakupu, cła i akcyzy ( Polska ) Koszty dostawy (zależy od stanu) od 1000$ (new york) do 3000$ (alaska) Do opłat należy także doliczyć: * kartę pojazdu - 75 zł, * komplet tablic - 80 zł * znaki legalizacyjne - 12 zł, * nalepkę kontrolną - 17,50 zł, * pozwolenie czasowe - 13 zł, * dowód rejestracyjny - 49 zł. W przypadku samochodów sprowadzanych spoza UE przez osoby fizyczne lub firmy nie zapewniające sieci recyklingowej do kosztów rejestracji trzeba także doliczyć 500 zł opłaty recyklingowej. Ponadto nie obejdzie się bez przetłumaczenia umowy kupna-sprzedaży przez tłumacza przysięgłego - koszt w granicach 120 - 150 zł. Chyba że się coś zmieniło
sly6 Napisano 13 Lutego 2009 Zgłoś Napisano 13 Lutego 2009 zabraklo w tym obliczeniu czegos takiego jak kontrola techniczna samochodu i jesli ten samochod ma jakies ukryte wady(duze) to nie przejdzie tej kontroli,pamietaj o tym kupujac samochod.. Mozesz tez oplacic clo-vat w Niemczech,na Litwie.... bo tam vat maja nizszy i wtedy pare groszy zostaje w kieszeni..Taki juz byl temat na Forum wiec go poszukaj.
tomaszwl Napisano 13 Lutego 2009 Zgłoś Napisano 13 Lutego 2009 Koszt transportu zalezy od wielkosci samochodu oraz od koniunktury - podejrzewam ze teraz bedzie taniej niz w zeszlym roku, bo gospodarka siadla i przy tym kursie PLN/USD pewnie duzo mniej osob sprowadza cokolwiek z USA. Plus kilkaset euro dla agencji celnej (w tym rozpakowanie kontenera, zalatwienie formalnosci celnych i VAT oraz oplata za postoj w porcie). Plus tlumaczenie po kolei - dowodu zakupu, certyfikatu wlasnosci (certificate of title), dokumentow z odprawy celnej oraz VAT. Plus ubezpieczenie minimum OC. Plus transport z DE do PL (w przypadku clenia w DE). Plus dostosowanie oswietlenia do wymogow UE (nie wszyscy sie tym przejmuja, ale jak chcesz miec spokoj z niebieskimi, to lepiej zrobic). Plus kupno obowiazkowego wyposazenia - gasnica, trojkat (i ew. apteczka zeby bylo bezpiecznie). Plus jakies drobiazgi typu olej, filtry itp. Wbrew pozorom moze sie uzbierac naprawde spora sumka, a nie wszyscy sobie zdaja z tego sprawe. Ja juz jezdze swoim RAM-em, wczoraj w koncu odebralem staly dowod rejestracyjny. Pozdro, Tom
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.