Skocz do zawartości

Studia Ogólnie


Rekomendowane odpowiedzi

mam zamiar wybrać się na studia do USA ,chciałabym się dowiedzieć czegoś więcej o studiach w USA , ponieważ nic o tym nie wiem , jestem po prostu zielona :) jakbyście mogli mi powiedzieć jakie uczelnie preferujecie, jakie testy trzeba zdać, ile kosztują te studia , co trzeba zrobić żeby dostać się na studia , jak tam można w czasie studiów mieć prace , znaczy w jaki sposób ją znależć i czy są domy akademickie a i o o co chodzi z tymi community college i university itp. :) z góry dzięki za odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogłabyś poszukać tych odpowiedzi na forum..

napisze tylko z grubsza.

wszytsko zalezy od tego czy chcesz studiowac na wizie studenckiej F1 czy masz zieloną karte. Jak na wizie to musisz zdać dodatkowo test z and TOEFL. oprocz tego musisz tez wykazac ze masz kase na 1 rok studiow - inaczej szkola nie wyda ci papierka ktory jest niezbedny do otrzymania wizy.

najpierw wybierz szkole. potem sprawdz ile kosztuje - licz ze jakies 20000 na rok (i to nie jest wygorowana stawka). Na F1 nie mozesz pracowac - jedynie mozesz pracowac na kampusie w wymiarze 20 h na tydzien - starczy ci na waciki. musisz miec kase i koniec. nie licz na stypendia jako student miedzynarodowy w collegu (a na 1 roku to juz w ogole zapomnij). mozesz mieszkac w akademiku - wiele uczelni oferuje takie rozwiazanie i jest ono zazwyczaj tansze niz samodzielne mieszkanie.

Community College oferuja takie ogolne kursy. np zeby zrobic bakałarza musisz miec ukonczone konkretna liczbe kursow. zeby było taniej robisz podstatwowe kursy na CC a potem jak Ci dobrze idzie przenosisz sie na uniwersytet i tam dorabiasz co ci brakuje do dyplomu.

co do testow to musisz zazwyczaj zadac jeszcze SAT (wersji od cholery - zalezy od uczelni kierunku itp.)