Skocz do zawartości

Zielona Karta - Sponsorowanie Przez Pracodawcę.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym rozpocząć starania się o wizę pracowniczą do USA. Znalazłem pracodawcę (po etapie rekrutacji), który zgodził się mnie sponsorować. Myślałem aby przystąpić od razu z wnioskiem o wizę EB-2 (jestem informatykiem, mam wyższe wykształcenie, kończę doktorat, 5 lat doświadczenia w branży). Rozważam też możliwość rozpoczęcia procesu od wizy H1B, lecz tutaj wizy na ten rok się wyczerpały (najwcześniej będzie można składać wnioski od 1 kwietnia z wizą od 1 października). Którą drogę polecacie? Czy nie dyskwalifikuje mnie otrzymanie zielonej karty jeśli nie miałem wcześniej wizy H1B? jakie są szanse? Obecnie posiadam wizę B2 ważną jeszcze 9 lat, kiedyś pracowałem też (2 razy) na wizie studenckiej J-1. Nie mam żadnych uchybień w prawie imigracyjnym.

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje i sugestie.

Pozdrawiam,

LK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyłkowo wrzuciłem na jedną kolejkę, chciałem przenieść posta na właściwą, ale nie widziałem takiej opcji. Przepraszam. LK

Tak chce wyjechac, dlatego właśnie biorę pod uwagę tą opcję z wizą EB-2. Wiecie czy są jakieś odlegle terminy oczekiwania jeśli chodzi o ten typ wizy dla Polaków? Thx. LK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Visa bulletin na Lipiec : http://www.travel.st...letin_5733.html

Generalnie to chyba słabo to wygląda (dawno nie zaglądałem do employment based) i wygląda na to że dopiero co to wprowadzili, dodatkowo piszą że za chwilę EB-2 może w ogóle być unavailable (a już jest dla Chin i Indii).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam serdecznie,