Jump to content

Pierwsze Kroki W Usa .. (Emigracja) Do San Francisco


mariano85

Recommended Posts

W dniu 27.10.2012 o 21:33, dareknow0 napisał:

Wykupienie ubezpieczenia zdrowotnego jest bardzo drogie i nie każdego na to stać zwłaszcza świeżo upieczonego imigranta.Nowi ,natomiast bardzo łatwo mogą załatwić sobie ubezpieczenie miastowe pod warunkiem ,że będą działać szybko bo gdy znajdziesz pracę to raczej szans nie ma gdyż progi dochodowe są bardzo niskie. Nie najlepsze ale zawsze.Gdy zaczniesz dostawać czeki rozliczeniowe to już musztarda po obiedzie.

Jako ze do mojego wylotu na stałe zostało mniej niż tydzień to pozwolę sobie odświeżyć ten temat, o co chodzi z tym ubezpieczeniem miastowym? Chodzi o ubezpieczenie ze strony https://www.healthcare.gov/create-account

w moim przypadku pokazuje PENNIE. (PA)?

Czy jakieś inne? Czy skorzystanie z takiego ubezpieczenia nie jest rozpatrywane jak np food stamps czy inne "zapomogi" które utrudniają później proces o obywatelstwo?

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, mvgda said:

Czy jakieś inne? Czy skorzystanie z takiego ubezpieczenia nie jest rozpatrywane jak np food stamps czy inne "zapomogi" które utrudniają później proces o obywatelstwo?

Te wszystkie Trumpowe rozporzadzenia odnosnie public charge itp, dotycza osob ubiegajacych sie o admission to US albo tych starajacych sie o zielona karte poprzez adjustement of status. Jako LPR nalezy Ci sie wszystko jak psu zupa, a przy naturalizacji nie ma zadnego public charge test.

Tak czy inaczej ubezpiecznie z "obamacare" nie jest zapomoga. [1]

[1] https://www.healthcare.gov/immigrants/lawfully-present-immigrants/ (na samym dole)

Edited by Xarthisius
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nie zakładając nowego wątku, mam kilka pytań do osób, które wyjechały na Zielonej Karcie do USA i być może miały podobne rozterki.

1. Mając kredyt hipoteczny w Polsce i zostawiając mieszkanie po wyjeździe do USA, jak go spłacić mieszkając w USA, czy można łatwo robić przelewy z amerykańskiego banku na polskie konto spłacając dalej raty kredytu?

2. Kwestia późniejszej emerytury, mając przepracowane w Polsce 7 lat i teraz zaczynając w USA, jak to się bedzie miało to późniejszej emerytury? Dostanę osobną w USA i osobną w Polsce, czy to bardziej skomplikowane i jakąś będą połączone? Czy te lata przepracowane w PL przepadną?

3. Podatek dochodowy stanowy, jeśli mam ofertę pracy z firmy w Kaliforni, a mieszkam i żyję na Florydzie (gdzie nie ma podatku stanowego) to będzie on potrącany z wypłaty czy nie?

4. Wyjeżdzając z Polski na stałe do USA, informowaliście Urząd Skarbowy, albo wymeldowaliście się, żeby uniknąć jakiś niespodzianek w przyszłości wracając do kraju?

5. Czy korespondencja urzędowa, która może przychodzić do mnie w Polsce, może być odbierana np. przez rodziców czy potrzebne do tego jakiś notariusz/podpisy?

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, alamar said:

Nie zakładając nowego wątku, mam kilka pytań do osób, które wyjechały na Zielonej Karcie do USA i być może miały podobne rozterki.

1. Mając kredyt hipoteczny w Polsce i zostawiając mieszkanie po wyjeździe do USA, jak go spłacić mieszkając w USA, czy można łatwo robić przelewy z amerykańskiego banku na polskie konto spłacając dalej raty kredytu?

2. Kwestia późniejszej emerytury, mając przepracowane w Polsce 7 lat i teraz zaczynając w USA, jak to się bedzie miało to późniejszej emerytury? Dostanę osobną w USA i osobną w Polsce, czy to bardziej skomplikowane i jakąś będą połączone? Czy te lata przepracowane w PL przepadną?

3. Podatek dochodowy stanowy, jeśli mam ofertę pracy z firmy w Kaliforni, a mieszkam i żyję na Florydzie (gdzie nie ma podatku stanowego) to będzie on potrącany z wypłaty czy nie?

4. Wyjeżdzając z Polski na stałe do USA, informowaliście Urząd Skarbowy, albo wymeldowaliście się, żeby uniknąć jakiś niespodzianek w przyszłości wracając do kraju?

5. Czy korespondencja urzędowa, która może przychodzić do mnie w Polsce, może być odbierana np. przez rodziców czy potrzebne do tego jakiś notariusz/podpisy?

1. Przelewy najlatwiej przez serwisy typu Xoom (moim zdaniem) - tyle ze to kosztuje (na kursie wymiany glownie)

2. Polaczone ? LOL Sa zupelnie od siebie niezalezne.  Natomiast respekt bo jestes jedna z niewielu osob ktore o tym mysla. W US zaczynasz od zera - zeby dostac w ogole pozniej social security musisz przepracowac 40 work quarters czyli mniej wiecej 10 lat - natomiast o social security sobie poczytaj bo to nie jest i nigdy miec nie bylo zrodlo jedynego dochodu, musisz zbierac na dodatkowych instrumentach (np. 401k) zeby byc w stanie sensownie zyc. Co do PL to nie wiem mowiac szczerze, jestem w podobnej sytuacji po 11 latach pracy w PL - zakladam ze nic nie dostane albo beda to nic nie warte grosze.

4. Tak - mi przyslali lekka przypominajke ze nie zlozylem PITu wiec zadzwonilem, wyjasnilem, zlozylem pismo. Teraz moze to jakos zautomatyzowali / ulatwili.

5. Moim zdaniem to tak.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, alamar said:

3. Podatek dochodowy stanowy, jeśli mam ofertę pracy z firmy w Kaliforni, a mieszkam i żyję na Florydzie (gdzie nie ma podatku stanowego) to będzie on potrącany z wypłaty czy nie?

Bedzie. Przerabialem ten temat pracujac w IL z TX... Jest cos takiego jak nonresident state tax (nonresident w kontekscie niemieszkania w danym stanie, a nie imigracyjnym jak normalnie). Moze byc inna stawka, moga byc jakies odpisy itp. Szczegoly powie Ci ktos kto sie na tym zna, typu radca podatkowy.

Oczywiscie sklada sie tez dodatkowe rozliczenie roczne w CA w Twoim wypadku.

Edited by Xarthisius
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Xarthisius said:

Bedzie. Przerabialem ten temat pracujac w IL z TX... Jest cos takiego jak nonresident state tax (nonresident w kontekscie niemieszkania w danym stanie, a nie imigracyjnym jak normalnie). Moze byc inna stawka, moga byc jakies odpisy itp. Szczegoly powie Ci ktos kto sie na tym zna, typu radca podatkowy.

Oczywiscie sklada sie tez dodatkowe rozliczenie roczne w CA w Twoim wypadku.

Ach... czyli to nie jest takie proste jak mi się wydawało. Myślałem, że podatek dochodowy stanowy płaci się tam, gdzie się mieszka (a nie tam gdzie znajduje się firma).  Pewnie sytuacja byłaby prostsza, gdyby firma też miała swój oddział na FL.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, alamar napisał:

5. Czy korespondencja urzędowa, która może przychodzić do mnie w Polsce, może być odbierana np. przez rodziców czy potrzebne do tego jakiś notariusz/podpisy?

Musisz udzielić jednemu z rodziców bądź osobie trzeciej pełnomocnictwa do odbioru korespondencji. Pełnomocnictwo takie można wyrobić na poczcie. Potrzebne będą dane osoby, która będzie odbierać korespondencję i kosztuje to kilkadziesiąt złotych. Pełnomocnictwo nie jest fizycznie wydawane, pracownicy poczty będą mieć odpowiedni zapis w systemie.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 7/8/2021 at 4:54 AM, alamar said:

Nie zakładając nowego wątku, mam kilka pytań do osób, które wyjechały na Zielonej Karcie do USA i być może miały podobne rozterki.

1. Mając kredyt hipoteczny w Polsce i zostawiając mieszkanie po wyjeździe do USA, jak go spłacić mieszkając w USA, czy można łatwo robić przelewy z amerykańskiego banku na polskie konto spłacając dalej raty kredytu?

2. Kwestia późniejszej emerytury, mając przepracowane w Polsce 7 lat i teraz zaczynając w USA, jak to się bedzie miało to późniejszej emerytury? Dostanę osobną w USA i osobną w Polsce, czy to bardziej skomplikowane i jakąś będą połączone? Czy te lata przepracowane w PL przepadną?

3. Podatek dochodowy stanowy, jeśli mam ofertę pracy z firmy w Kaliforni, a mieszkam i żyję na Florydzie (gdzie nie ma podatku stanowego) to będzie on potrącany z wypłaty czy nie?

4. Wyjeżdzając z Polski na stałe do USA, informowaliście Urząd Skarbowy, albo wymeldowaliście się, żeby uniknąć jakiś niespodzianek w przyszłości wracając do kraju?

5. Czy korespondencja urzędowa, która może przychodzić do mnie w Polsce, może być odbierana np. przez rodziców czy potrzebne do tego jakiś notariusz/podpisy?

4) tak, informowałam - jest taki specjalny formularz o zmianie miejsca zamieszkania który im wysyłasz i już (wpisujesz tam zagraniczny adres). Jeśli jesteś z Warszawy to twoim US po wymeldowaniu sie na stałe z PL (co warto zrobić) będzie by default US Warszawa Śródmieście.

5) ja po prostu podałam wszędzie jako adres do korespondencji adres mojej mamy i wszystko do niej przychodzi. Ale zawsze będą jakieś awiza czy pisma do rak własnych których nie odbierze, generalnie wiec warto wszystkie możliwe sprawy pozamykać dokładnie przed wylotem. Btw - w bankach możesz zostawić zagraniczny adres do korespondencji i w razie czego wyślą ci do usa co trzeba. Mi już przesyłali (dane do odblokowania konta) i nie było problemu ani żadnych opłat extra.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

w sumie ten watek troche odbiegl od tematu ale z racji nazwy podziele sie tym tutaj. Dzisiaj byl moj drugi dzien w pracy w US na stanowisku AR Analyst i o zgrozo az tesknie do polskich warunkow, nie wiem czy dla tego ze w Polsce pracowalam glownie dla skandynawskich firm ale mam wrazenie ze kwestie szkolenia pracownikow w europie to niebo a ziemia. Nie wiem czy to kwestia firmy w ktorej pracuje czy kultury pracy w usa ale system wdrazania to tutaj chyba lekko kuleje, presja od poczatku. Przynajmniej praca czesciowo z domu.

Edited by mvgda
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...