Skocz do zawartości

Zielona Karta Dla Fizjoterapeutów // (Schedule A) Eb2 // Sponsorowanie Pracownicze


voyteczg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jak to jest z tą GC dla Fizjoterapeutów? Jestem studentem 5 roku fizjoterapii i 3 filologii angielskiej i powoli zaczynam szukać swoich szans na one-way-ticket to the promised land :) .

Wyczytałem ostatnio, że w wyniku NIE wystarczającej ilości chętnych, bądź licencjonowanych fizjoterapeutów w U.S. zawód ten został zaliczony przez Departament Pracy do listy (Schedule A), dzięki czemu można uniknąć żmudnego procesu "Labour Certification", który potrafił ciągnąć się przez lata. Znalazłem gdzieś informacje, o tym że znalezienie się zawodu fizjoterapeuty na tej liście, pozwala na zakwalifikowanie aplikanta z dyplomem magisterskim do kategorii EB2, w której nie ma opóźnień w wydawaniu wiz. Może ktoś coś o tym więcej powiedzieć?

Załóżmy teraz, że kończę studia, zdaję TOEFL'a, dokonuje ewaluacji swojego dyplomu, który zostaje uznany jako odpowiednik BS bądz MS, przystępuję do egzaminu stanowego w celu otrzymania licencji na PTA, bądź PT, zdaję go... i co teraz?? pozostaje mi znaleźć pracodawcę, który złoży w niosek do Urzędy Imigracyjnego o GC???

Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć co do realności tego procesu?

Będę wdzięczny za każdą odpowiedź i proszę o poprawianie mnie w każdej kwestii, jeżeli gdzieś się mylę a pewnie mylę się we wielu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z BS daleko nie zajedziesz - PT musi mieć przynajmniej magistra (przynajmniej w Illinois). Znalezienie pracodawcy to najtrudniejszy punkt programu. Nie wierz do końca w tę "niewystarczajacą ilością fizjoterapeutów", być na może na prowincji (podobnie jak z pielęgniarkami). Dodatkowo, najczęściej chodzi o ludzi z doświadczeniem, absolwentów PT to tu jest od groma i trochę, bo jest to popularny kierunek.