Skocz do zawartości

Wyjazd Młodego Małżeństwa


konfetti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W sierpniu tego roku wychodzę za mąż. Naszym marzeniem jest zamieszkać na stałę w Chicago (na przedmieściach). Próbowaliśmy szczęścia w loterii wizowej i teraz też próbujemy, ale jak sama nazwa wskazuje to tylko loteria, a my naszemu szczęściu chcemy pomóc. Z uwagi na to, że teraz bardzo ciężko jest wystartować młodym ludziom, ciężko uzbierać na mieszkanie, a kredyt to zobowiązanie na 20-30 lat (z resztą jaki bank da nam kredyt jak oboje nie mamy pracy). Jestem z wykształcenia biotechnologiem z zerowym doświadczeniem, a mój nażeczony jest inżynierem budownictwa (on posiada doświadczenie). Wysyłamy teraz po kilkadziesiąt aplikacji dziennie do różnych firm, żeby znaleźć pracodawcę, który załatwiłby nam legalny pobyt, pozwolenie na pracę. Sponsorowanie odpada, bo z tego co wiem, to dziadek musiałby sponsorować mamę, później mama mojego męża i to by trwało w nieskończoność. Dziadek mojego nażeczonego jest obywatelem od 30 lat. Mamy z jego strony zapewnione utrzymanie na początku (a to bardzo ważne, że ktoś nas odbierze z lotniska i będzie gdzie spać).

Mam następujące pytania:

1. Gdyby w loterii nie udałoby się żadnemu z nas, to planujemy od razu starać się o wizę turystyczną i wyjechać po części na podróż poślubną, po części szukać pracy. Czy będąc na miejscu jesteśmy w stanie cokolwiek załatwić, czy też będziemy musieli wysyłać aplikacje przez Internet? Czy jeżdżenie po firmach i fabrykach i dowiadywanie się o pracę daje większe szanse niż wysyłanie aplikacji przez Internet?