Skocz do zawartości

Internship - Kilka Pytań


Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy,

nazywam się Konrad, jest to mój pierwszy post na tym forum. So far, znalazłem tu bardzo dużo ciekawych informacji, niemniej w dalszym ciągu chciałbym wyjaśnić kilka innych spraw. Moja sytuacja jest następująca:

mam 21 lat, jestem studentem prawa, aktualnie mam gap year. Przed kilkoma dniami udało mi się znaleźć kancelarie w usa, która zgodziła się zatrudnić mnie na zasadzie internship. Mam rodzinę w stanach, która jest skłonna zapewnić mi "dach nad głową" w czasie mojego pobytu. W tej chwili mam wolną rękę w kwestii załatwiania formalności.

Przechodząc do konkretów:

1) Sposnor

Chcąc wyjechać na wizie J-1 muszę uprzednio znaleźć sponsora. Napisałem już maile do wszystkich potencjalnych sponsorów, których znalazłem na oficjalnej liście zamieszczonej na stronie rządowej usa. Czy istnieją jakieś inne drogi na znalezienie tychże? Czy można to jakoś ominąć/uprościć? Pytam, ponieważ mam dość klarowną sytuację, tzn. - mam ustawionego pracodawcę, mam legalnie mieszkającą rodzine w usa ( i miedzy innymi affidavit of support wystawiony przez nich) - the question is - po co mi pośrednik? :) Będę wdzięczny za wszelkie porady, komentarze, przemyślenia, ciepłe słowa i inne!

2) W/w affidavit of support

Czy w przypadku wyjazdu na wizie J-1 affidavit of support może się przydać? Czy może on zastąpić np wyciągi z konta bankowego, które mają potwierdzić, iż mam środki niezbędne do życia w trakcie pobytu?

3) Czy fakt, że leciałbym tam z biletem w jedną stronę, oczywiście z zamiarem zakupu biletu powrotnego w późniejszym okresie, może mieć negatywny wpływ na decyzję konsula odnośnie wpuszczenia mojej skromnej osoby na terytorium USA?

W tej chwili żadna inna kwestia nie przychodzi mi do głowy. Będę niezwykle wdzięczny za wszystkie odpowiedzi.

Serdecznie pozdrawiam,

Konrad :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach