Jump to content
ilya_

Prezydent Donald Trump - wydarzenia

Recommended Posts

3 godziny temu, katlia napisał:

Nie glosowalam za Bernie, uwazam ze to fajny starszy pan ale monotematyczny i z kuriozalnie slabym stazem w Senacie. Efektywny lawmaker to on nie jest. Na dodatek nie ma poparcia wsrod African Americans - Super Tuesday to chyba udowodnil. Wiec nie bardzo rozumiem jaka racja nagle Bernie moglby pokonac trumpa jezeli Afro Amerykanie sie wkorza ze ich jasne preferencje w Super Tuesday sa ignorowane i nie ich kandydat otrzyma nominacje. 

Notabene, Bernie niby jest tak popularny wsrod mlodych. Wiecie jaki procent millennials glosowal na Berniego na Super Tuesday? 16% -- 84% mlodych ludzi OLALO glosowanie. Poparcie Berniego sie zmniejszylo! Wiec serio, jak on by mogl pokonac trumpa? 

Moze i monotematyczny - ale jak wspominalem - jako absolutnie jedyny ma jakikolwiek plan zmiany czegokolwiek na lepsze (dla ludzi - wszystkich - elektoratu republikanskiego tez mimo ze im sie to w glowach nie miesci). Socjalizmu nie zaprowadzi - juz pomijajac fakt ze jego program ma niewiele wspolnego z socjalizmem to przeciez kongrest i establishment - bez wzgledu na to kto bedzie mial wiekszosc - mu na to nie pozwoli - ale by bylo milo jakby troche ten balans naruszyl. Sam fakt postraszenia firm ubezpieczeniowych - ktore okradaja absolutnie wszystkich - bylby bardzo mily. A co udzialu mlodych w primaries - jestem ciekawy jak historycznie ksztaltowala sie demogafia udzialu w primaries. Ja te 8 lat temu jak robilem z siebie idiote na forum nie mialem najmniejszego pojecia co to primaries sa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 godzin temu, kzielu napisał:

Moze i monotematyczny - ale jak wspominalem - jako absolutnie jedyny ma jakikolwiek plan zmiany czegokolwiek na lepsze 

Elizabeth Warren miala wiecej planow niz Bernie, i ja bym powiedziala miala bardziej realistyczne szanse na ich zrealizowanie biorac pod uwage jej wczeszniejsze osiagniecia w branzy finansowej i ogolnie w Senacie. Bernie jak dotad niczego waznego konkretnie nie zmienil ani wywalczyl w Senacie. Ale fakt, dobry czlowiek, wiele trafnych obserwacji na temat nierownosci i niesprawiedliwosci systemu amerykanskiego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 7.03.2020 o 07:17, katlia napisał:

Elizabeth Warren miala wiecej planow niz Bernie, i ja bym powiedziala miala bardziej realistyczne szanse na ich zrealizowanie biorac pod uwage jej wczeszniejsze osiagniecia w branzy finansowej i ogolnie w Senacie. Bernie jak dotad niczego waznego konkretnie nie zmienil ani wywalczyl w Senacie. Ale fakt, dobry czlowiek, wiele trafnych obserwacji na temat nierownosci i niesprawiedliwosci systemu amerykanskiego. 

Prawdopodobnie masz racje, i mialaby wieksze szanse na realizacje gdyby Prezydentem byla. Ale aby moc realizowac plany, trzeba byc najpierw wybranym, a Demokraci uznali, ze pani Warren jest unelectable. Moim zdaniem trafnie.

Osobiscie mysle, ze Bernie niewiele zdziala, nawet jesli Republikanie straciliby Senat i nie odzyskali House'u. Od lat 80-tych duza czesc Partii Demokratycznej niezle sie "zrepublikanizowala", mysle, jak by przyszlo co do czego, to donorzy mogliby na ta czesc Partii liczyc... Ale ma wieksze szanse pokonania Trumpa niz Biden.

W 2016 analitycy rozplywali sie nad tym jak system elektorski faworyzuje Clinton. Ze nawet jakby przegrala Floryde, NC, Iowa, Nevade, itp, itd., i tak zostaje jej Midwest - the Blue Wall. I pamietam jak pod koniec wieczoru wyborczego,  gdy niezliczone "path to victory" zaczely bezlitosnie znikac przyszly wyniki z Wisconsin, i ktoras z prezenterek telewizyjnych powiedziala - "And here goes her wall..."

Bez odzyskania tej Blue Wall Biden moze zapomniec o prezydenturze. A jak na razie to nie widze jakby mial to zrobic. Owszem, w primary polls Bernie ma w rejonie duzo grosze wyniki niz mial w 2016... ale to dlatego, ze czesc jego wyborcow od 4 lat nie jest juz wyborcami demokratycznymi. I watpie aby chcieli sie nimi ponownie stac dla Bidena.

Zreszta, wygrane o wlos przez Clinton New Hampshire tez trudno mi sobie wyobrazic aby Bidem utrzymal po tym jak ich bezceremonialnie olal nie czekajac nawet na wyniki primaries i wyjezdzajac do South Carolina. SC ktora w listopadzie na nic mu sie nie przyda.

Edited by rzecze1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze masz racje... pozyjemy zobaczymy, jak sie w Polsce mowi. Ja tam nic juz nie wiem ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

...The enormity of this bailout is being under-reported. The number you’re hearing is $500 billion. Of that, $75 billion goes to the airline industry and the mysteriously named “businesses critical to national security.” The other $425 helps capitalize a $4.25 trillion, with a T, leveraged lending facility at the Federal Reserve. The taxpayer dollars would soak up any losses from that lending program. The loans won’t be secret anymore, but the oversight is largely after the fact, without subpoena power, and mainly reduced to writing reports. How exactly do you expect a small, underfunded panel to find fraud in a $4.25 lending facility! Especially when the current administration explicitly believes they are not required to turn over anything to Congress.

So it’s not a $2 trillion bill, it’s closer to $6 trillion, and $4.3 trillion of it comes in the form of a bazooka aimed at CEOs and shareholders, with almost no conditions attached.

Za https://prospect.org/coronavirus/unsanitized-bailouts-tradition-unlike-any-other/

To tyle co miala kosztowac medicare for all Berniego przez pierwsze 3 lata? Ale jak to? Przeciez nie ma tyle pieniedzy! Nie da sie! Kto za to wszystko zaplaci?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Xarthisius napisał:

Ale jak to? Przeciez nie ma tyle pieniedzy! Nie da sie! Kto za to wszystko zaplaci?!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...