Jump to content
p_stachowiak

Sponsoring na kierowcę trucka

Recommended Posts

Dnia 29.10.2018 o 08:57, p_stachowiak napisał:

Ja już w sierpniu złożyłem dokumenty.Teraz muszę cierpliwie czekać.

Minęło już trochę czasu od Twojego ostatniego posta. Coś się ruszyło w sprawie Twojego wyjazdu? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej. Po wygranej zielonej karcie w edycji DV 2020 z numerem dającym realne szanse na interview zaczynam szukać wiedzy i odpowiedzi na wiele pytań. Czy ktoś może podzielić sie jakimś linkiem do strony na której znajdę testy egzaminacyjne  i przepisy ruchu drogowego w USA, ale koniecznie w języku polskim i angielskim. Chodzi mi o zwykłe prawo jazdy DL oraz na truck CDL klasa A. Wielkie dzięki :):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Egzaminy na te kategorie prawka zdałem z mniej niż symboliczna znajomością angielskiego, którego nigdy nie uczyłem się w żadnej szkole. Zdasz je samodzielnie, po angielsku, bez problemu. Nie miałem żadnych pomocy po polsku. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam i jak to jest z tym sponsorowaniem wyjazdu do usa jest tu jakis kierowca ktoremu sie to udalo i jest teraz w stanach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dotąd nikt z kandydatów na kierowców nie meldowal się z terenu USA. Trudno powiedzieć czy był to pic na wodę czy tak są zarobieni ze nie maja czasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, na FB jest grupa zamknieta, Polscy Kierowcy Ciezarowek Sponsorowani do USA. Administratorem jest Lukasz Ambrozy/kierowca co wyjechal do USA na sponsorowanie/kierowca,pracuje w Polonijej/Firmie, juz rok w USA.Wszystko tam opisal, i inni co sie staraja o sponsoring do USA, na jakim sa etapie,emigracji do USA. Polecam dla zainteresowanych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 26.05.2019 o 18:23, Pawex1972 napisał:

przepisy ruchu drogowego w USA, ale koniecznie w języku polskim i angielskim. Chodzi mi o zwykłe prawo jazdy DL oraz na truck CDL klasa A.

W załączniku masz przepisy ruchu drogowego z Illinois na małe prawko. Poczytaj i to wystarczy. Zresztą testy na małe prawko możesz zdawać po polsku w wielu stanach. Zdawałem w CT i też było po polsku- co prawda tłumaczone przez googlowego translatora, ale pytania są proste raczej dla kogoś kto ma już prawo jazdy, jakiekolwiek...

Jeśli masz już polskie prawko, to spokojnie możesz podchodzić do testu z jazdy na drugi dzień - nie musisz czekać na permit (pozwolenie) i jeździć na tym permicie jakiś czas, żeby podejść do testu z jazdy.

Napisz prywatną wiadomość do mnie z Twoim  e-mailem - dostaniesz na CDL polsko/angielskie.

Aha - i nie narzekaj na Trumpa, bo nie dostaniesz - hahahahaha :D:D - bo chyba widziałeś, że tutaj nie dają nic, jak na Trumpa narzeka się.

maleprawko.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na drugi dzień w dzisiejszych czasach jest absolutnie niemożliwe - przez parę miesięcy testy nie odbywały się wcale, teraz dopiero zaczeli egzaminować ludzi którzy mieli mieć test w marcu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnia 26.05.2019 o 18:23, Pawex1972 napisał:

Hej. Po wygranej zielonej karcie w edycji DV 2020 z numerem dającym realne szanse na interview zaczynam szukać wiedzy i odpowiedzi na wiele pytań. Czy ktoś może podzielić sie jakimś linkiem do strony na której znajdę testy egzaminacyjne  i przepisy ruchu drogowego w USA, ale koniecznie w języku polskim i angielskim. Chodzi mi o zwykłe prawo jazdy DL oraz na truck CDL klasa A. Wielkie dzięki :):)

Prawko spokojnie zdasz, testy są po angielsku i w przynajmniej kilku innych językach, w wielu stanach, jak kolega @PiciuK wspomniał, także po polsku (na pewno IL, NY, CA).

Egazamin na prawo jazdy zależy od stanu, w którym będziesz zdawał - to ważne! Bo co stan to inne limity i część pytań trochę się różni. Także jak już zdecydujesz, gdzie cię poniesie, to z tego stanu ściągaj książeczkę i zacznij się uczyć.

Ja swój egzamin na prawko zdawałam w Chicago i cały proces, od wejścia do wyjścia z ichniejszego Ośrodka Ruchu Drogowego, już z plastikiem w ręku zajął mi bodajże 2,5h.

Weszłam, złożyłam papiery, sprawdzili czy widzę (całe szczęście widziałam), przepuścili na część teoretyczną po 2 minutach, tam napisałam test z przepisów (polecam angielską wersję, te tłumaczenia na polski były tragiczne, nie rozumiałam niektórych pytań :D), Pan sprawdził od ręki i z zdanym testem wysłali mnie od razu na jazdę. 10 minut po mieście (zrobiliśmy kółeczko dookoła bloku) i egzamin zdany. Potem poczekałam chwilkę, zrobili mi zdjęcie i po 10-20 minutach miałam już prawko w ręku.  Nie wiem jak w innych stanach, ale u mnie żadnego permitu nie wymagali ani nic.

Jak coś to polecam wyrobić w Polsce prawko międzynarodowe (kosztuje to bodajże 35zł, jeśli taryfikator nie zmienił się od 2015) - nie za wiele to daje, ale przynajmniej przez pierwsze 30-60 dni możesz w miarę legalnie jeździć po USA bez większych problemów. W niektórych stanach międzynarodowe prawo jazdy jest ważne przez cały rok, także tego, warto skorzystać... :) 

jeśli chodzi o przepisy drogowe w USA to najważniejsze są autobusy szkolne, skrzyżowania równorzędne (nie ma reguły prawej ręki, ale poczwórny STOP i zasada kto pierwszy dojechał do skrzyżowania ten pierwszy je opuszcza) i dozwolone skręcanie na czerwonym świetle w prawo (o ile nie jest napisane jak dla idioty, że nie wolno, to zawsze wolno :D). Reszta przepisów podobnie jak w Polsce.

 

A co do prawka to i tak nie wyrobisz go od razu po przyjeździe, bo bodajże potrzebujesz coś, co stanowi dowód na twoje miejsce zamieszkania (umowę wynajmu, rachunki, list urzędowy), inaczej z tego co pamiętam nawet nie pozwalali wyrabiać prawka. Skorygujcie mnie proszę, jeśli się mylę.

Dnia 2.07.2020 o 16:06, andyopole napisał:

Jak dotąd nikt z kandydatów na kierowców nie meldowal się z terenu USA. Trudno powiedzieć czy był to pic na wodę czy tak są zarobieni ze nie maja czasu.

Andy, zajęci rozwożeniem tych ogromnych ilości paczek, które Amerykanie zamawiają z Amazona od kiedy zaczęła się Korona ;) Ktoś musi pracować i ryzykować zdrowie, żeby ktoś inny mógł sobie zamówić do domu sznurówki w czasach "zarazy" (znam takiego agenta, co dostał paczkę, w której była dosłownie 1 para sznurówek, Amazon jest niepoważny, on z resztą też  :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...