Jump to content

Recommended Posts

3 godziny temu, Jackie napisał:

 

Powiem ci co robią bo razem z mężem, choć nie jesteśmy wysocy, mamy problemy z puchnięciem sóp/nóg na dłuższych lotach gdy nie możemy wyprostować nóg: płacimy osobno za miejsca z tzw. extra legroom. W Swiss kosztuje to - bagatelka! - dodatkową stówkę od osoby. I tak wciąż  taniej niż biznes class, choć używamy kart kredytowych do zbierania punktów właśnie po to by robić upgrade do biznes gdy tylko się da.

Tak, zdaje sobie sprawe ze sa te mozliwosci dla tych z wiecej cashu. Kiedys byly 2 klasy. Normalna i pierwsza. Teraz sa 4: pierwsza, business, economy, economy+. Ale zmuszanie sporej czesci spoleczenstwa na doplacenie tylko po to zeby nie cierpiec w czasie lotu wydaje mi sie szalenie cyniczne posuniecie biorac pod uwage rekordowe zyski i pensje kierownictwa linii lotniczych. Greed is good.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kliniczny przykład  monopolizacji i braku prawdziwej konkurencji. Tylko tyle.

Edited by andyopole

Share this post


Link to post
Share on other sites

54 minuty temu, katlia napisał:

Tak, zdaje sobie sprawe ze sa te mozliwosci dla tych z wiecej cashu. Kiedys byly 2 klasy. Normalna i pierwsza. Teraz sa 4: pierwsza, business, economy, economy+. Ale zmuszanie sporej czesci spoleczenstwa na doplacenie tylko po to zeby nie cierpiec w czasie lotu wydaje mi sie szalenie cyniczne posuniecie biorac pod uwage rekordowe zyski i pensje kierownictwa linii lotniczych. Greed is good.

 

Ależ ja wcale nie twierdzę że to jest ok, wręcz przeciwnie, to karygodne że trzeba dopłacać nie za luksus, ale za NORMALNE warunki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, katlia napisał:

Monopolie i brak prawdziwej konkurencji to realia w dzisiejszych US -- moze w Europie tez. 

Na szczęście "socjalistyczna" podobno UE wydaje się być jednak trochę  lepsza w ochronie obywateli niż USA. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Jackie napisał:

 

Ależ ja wcale nie twierdzę że to jest ok, wręcz przeciwnie, to karygodne że trzeba dopłacać nie za luksus, ale za NORMALNE warunki.

Dokladnie

 

19 minut temu, andyopole napisał:

Na szczęście "socjalistyczna" podobno UE wydaje się być jednak trochę  lepsza w ochronie obywateli niż USA. 

Tell me something I DON'T know Andy ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ostatnio tez jak sprawdzalam loty z Polski tutaj to tak jakos drozej mi sie wydawalo. W tamtym roku bookowalam mamusce na pazdziernik, wiec juz tak powoli cos sprawdzam, ale poki co to tak troszke kiepsko. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja właśnie się biore za kupowanie biletu Katowice - Frankfurt - Newark na 26.08.18 cena około 2500 zł to myślę, że to w miare ok cena i sie nie okaże że musze dopłacić za bagaż :P

 

Tylko patrzałem na stronię skyscanner i teraz pytanie czy ktoś tu kupuje przez pośredników czy raczej stara się kupować bezpośrednio u przewoźnika ?

Edited by Gary

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ludzie kupują przez pośredników i czego czasami nie robią to nie czytają zasad które każdy bilet ma i np tani bilet kupujesz bez zmian daty w podróżowaniu. To taki przykład podaje. Trzeba dobrze zapoznać się z zasadami a jeśli potrzeba to napisać do pośrednika lub zatelefonowac. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macie rację tutaj. Wszędzie oprócz ukraińskich linii trzeba płacić za bagaż. Nie wiem co się stało, ale loty do Nowego Jorku stały się drogie. W tamtym roku za lot z Warszawy (round trip) z przesiadką, wszystko fajnie, komfortowo, krótka przesiadka, bagaż rejestrowany wliczony, BA+American zapłaciłem 1600 zł (w sezonie). Nie musiałem obawiać się żadnego płacenia za bagaż rejestrowany, bo w tamtym czasie chyba nie było to jeszcze w modzie. W tym roku musiałem dojechać do Berlina, ponieważ loty z Warszawy kosztowały 2600 zł (normalny czas przesiadki, z bagażem rejestrowanym). Z Berlina i wszystkim wliczonym zapłaciłem 1900 zł. Oczywiscie wszystko z przesiadką. Jedynie ukraińskie linie kosztowały bodajże od 1600 wzwyż, ale jakoś mnie nie zachęciło to. Dodatkowo w tym roku musiałem patrzeć czy to cena z bagażem rejestrowanym czy nie, w większości przypadków tak nie było. 

Planuję kupić bilety na styczeń, cena z Warszawy to 2000 zł bez bagażu rejestrowanego (UIA 2000 zł z bagażem), z Berlina ok. 1500-1600 zł oczywiście bez bagażu.

Widzę, że dążymy do standardu amerykańskich lotów krajowych, gdzie trzeba płacić za bagaż podręczny. Loty podrożały i tak jak już ktoś wspomniał, jest drozej ze wszystkim niz wczesniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...