Skocz do zawartości

Zielona karta, a wiza turystyczna


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na moje pytanie na forum, w związku z tym postanowiłem założyć konto i otworzyć nowy temat. Mam nadzieję, że odpowiedzi okażą się także przydatne dla wielu innych użytkowników zmagających się z podobnym zagadnieniem.


1. Jestem rezydentem Stanów Zjednoczonych (moja cała rodzina otrzymała zieloną kartę dzięki uczestnictwu w programie łączenia rodzin). W USA byłem już cztery razy, a w związku z faktem, iż wciąż byłem studentem był to pobyt jedynie na okres wakacyjny (od 2 do 4 miesięcy). Oczywiście, po przylocie do USA dwa razy musiałem odpowiedzieć na pytanie, dlaczego nie byłem tak długo w USA, na jak długo przylatuję i dlaczego tylko na tak krótki okres - za każdym razem miałem potwierdzenie z uczelni, że jestem studentem i dlatego jestem związany z Polską. Mój ojciec przebywa w USA od ponad roku, planując zrobić obywatelstwo. Moja mama z powodu choroby musiała wylecieć z USA, aby kontynuować leczenie w Polsce (w USA na pewno nie było by nas stać na wszystkie rehabilitacje i zabiegi). Lecząc się u specjalistów w Polsce przez ostatnie 3 lata - oficjalnie straciła możliwość wjazdu na teren USA. Po pomyślnej kuracji, chcąc odwiedzić ojca i zostać w USA na dłużej, aplikowała w ambasadzie, o status powracającego rezydenta, przedstawiając wszystkie niezbędne dokumentacje medyczne, jednak odpowiedź była odmowna, przez co nie ma możliwości wlotu na teren USA (mimo, że nadal fizycznie posiada Green Card). Z tego co się dowiadywałem, istnieje możliwość tylko jednego podejścia do uzyskania statusu powracającego rezydenta. Moja mama planuje złożyć wniosek o wizę turystyczną, aby odwiedzić męża i resztę rodziny. Nie planuje zostawać tam na dłużej ze względu na stan zdrowia, który nie pozwala jej poprawnie funkcjonować z powodu choroby, bez niezbędnych ćwiczeń.