Jump to content

Przeprowadzka. Co zabrać ze sobą do USA?


Recommended Posts

Cześć Wszystkim,

W niedługim czasie przeprowadzamy sie do USA(wschodnie wybrzeże), chciałem Was zapytać czy znacie jakieś firmy przeprowadzkowe, albo macie doświadczenie i pomysł na transport rzeczy do USA. Chodzi o przetransportowanie nazwijmy to dla uproszczenia "dobytku" :). Wielkościowo kilkanaście kartonów. Jeżeli znacie jakieś firmy i też orientujecie się ile coś takiego może kosztować to za wszelką pomoc byłbym niezmiernie wdzięczny. 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

  • Replies 38
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mój cały 'dobytek' zmieścił się w 2ch walizkach, 1 kartonie i małym plecaczku. Karton poszedł GlobBoxem (TNT) , ale po drodze był otwierany i parę rzeczy mi zgubili.  Też rozważałam Polamer: Dzia

Jeśli zależy Wam na czasie to transport lotniczy, tutaj dużo zależy od wagi. Można sprawdzić DSV, spedycja o światowym zasięgu. W Polsce też mają oddział. Tak na oko 2-3 tysięcy $$. Dopiero gdy podasz rozmiary i wagę poszczególnych kartonów skalkuluja cenę. Czas, ok. 1-2 tygodni. Oni zawsze korzystali z rejsowych samolotów pasażerskich. 

Jeśli niespieszno, można statkiem, około miesiąca, też można zapytać DSV czy jakiekolwiek innej spedycji, jest ich mnóstwo. Musi być na palecie, jedna, też zależnie od wagi i rozmiarów ok. 1 tysiąca. 

To wszystko z czasów przedwirusowych, teraz się mocno rozregulowalo.

Pozostają UPS, FEDEX, DHL, TNT. Na ich stronach web podając wagę i rozmiary sam sobie skalkulujesz cenę. 

Link to post
Share on other sites

Znajomi parę lat temu korzystali z Polamera i byli zadowoleni. Jak ty mieli tylko kilkanaście pudeł (dobytek oprócz mebli.) Nie pamiętam dokładnie ile wszystko kosztowało (chcę powiedzieć koło $800 ale nie wierz na 100%).  Paczki morskie nie są drogie.

Link to post
Share on other sites

Mnie 5 i pół roku temu przeprowadzała do USA firma AGS Movers - znajdziesz ich na google. Wycenę i szacunki zrobią Tobie za darmo. Mi to opłacała firma więc nie pamiętam szczegółów ale nie była to tania usługa. Aczkolwiek usługa jest kompletna. Przyjeżdżają do domu, pokazujesz im co zapakować. Oni pakują. Rzeczy z szafy wyjmują. Po dwóch dniach układania w boxy przyprowadzili mi pod domek 20 stopową naczepę. Zapakowali (jak w tetris) te boxy do naczepy. Naczępę zabrała ciężarówka. Wysłali statkiem do USA. Zajęli się w całości dokumentami celnymi. Ubezpieczyli transport. Po 12 tygodniach podróży statkiem (zachodnie wybrzeże) przyjechali i rozpakowali włącznie z ułożeniem rzeczy w szafach i talerzy w komodach włącznie. Ja byłem zadowolony.
Ja pamiętam, że ja opcja typu "paleta" nie miałem. Miałem do wyboru kontener samolotowy (transport tego był chyba najdroższy), naczepa 20 stopowa i naczepa 40 stopowa. Ja przewoziłem meble (bez łóżek) aczkolwiek głównie dlatego, że miałem to w budżecie przeprowadzkowym i było to pokrywane przez pracodawcę, ale mebli się chyba nie opłaca przewozić. Łóżek się tak czy tak nie opłaca gdyż rozmiary materacy są inne niż w Europie i na materace Europejskie to nawet pościeli nie dostaniesz, a jakby coś się stało z materacem to i tak zamiennego nie dostaniesz.

Link to post
Share on other sites

Statki z Europy rzadko pływają na zachodnie wybrzeże. Zazwyczaj są rozladowywane w NJ i dalej kontener jedzie autem a częściej pociągiem na zachód. Statek z dostawą do nas płynie z Europy ok. 14 dni a potem from East to West buja się miesiac, jak dobrze pójdzie. Za dawnych czasów rządziła tym mafia na spółkę ze związkami zawodowymi, mam wrażenie że nadal tak jest. 

Link to post
Share on other sites

@andyopole dziekuje bardzo za odpowiedz. Totalnie nie zależy nam na czasie, a wręcz działa to na naszą korzyść. DSV to jest jakaś opcja, musze sie tylko zorientować czy są w stanie zabrać "towar" z domu i dostarczyc go na miejsce w USA czy jest to raczej usluga port-to-port.

 

@Jackie dziekuje za odpowiedz, jak przeszukiwałem Internet to znalazłem firme Polamer, ale na ich stronie były tylko informacje odnośnie transportu z USA do Polski. Zadzwonie zapytam.

@mcpear również dziekuje za odpowiedz. Własnie taka usługa chyba by była najlepsza. Nie zamierzam przewozić mebli, dzieki również za tą radę. A pamietasz może rząd wielkości? Czy to coś w stylu 2-4k$ czy raczej wiecej?

 

Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc!

Link to post
Share on other sites

Myślę, że raczej więcej. Do kontenera 20 stopowego mieści się 11 palet. 1 paleta transportem morskim to jak @andyopole napisał około tysiąca. To mogło kosztować rzędu 10k. To było też 5.5 lat temu. Te ceny mogły się zmienić. COVID-19 też pewnie jakoś na ten rynek wpłynął

Edited by mcpear
Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, andyopole said:

Statki z Europy rzadko pływają na zachodnie wybrzeże. Zazwyczaj są rozladowywane w NJ i dalej kontener jedzie autem a częściej pociągiem na zachód. Statek z dostawą do nas płynie z Europy ok. 14 dni a potem from East to West buja się miesiac, jak dobrze pójdzie. Za dawnych czasów rządziła tym mafia na spółkę ze związkami zawodowymi, mam wrażenie że nadal tak jest. 

Pamiętam, że jak wtedy to wiozłem to trwało to od 19 grudnia do 9 marca. Wiem, że mogłem śledzić to przez jakąś aplikację to wtedy wydawało mi się, że płynęło to aż do Los Angeles (przez kanał panamski) i moi moverzy lokalni w Kalifornii odbierali to w Porcie Los Angeles.
Tam jeszcze jest taki "myk", że jak ci zadzwonią, że tego dnia będą z transportem a ty powiesz, że chcesz za dzień lub dwa lub trzy to za te extra dni magazynowania trzeba było płacić ekstra - absolutnie nie pamiętam ile, ale wiem, że za każdy dzień "opóźnienia" z mojej winy musiałem dopłacić

Link to post
Share on other sites

JEszcze jedno. Cena, którą płaciłem to była stawka z umowy korporacyjnej. Wydaje mi się, że za wiele usług w ramach tego budżetu przeprowadzkowego płaciłem po stawkach wyższych niż rynkowe aczkolwiek nie miałem wyboru dostawcy usługi. Zawsze możesz do nich zadzwonić. Jak masz 20 kartonów to masz znacząco mniej niż 11 palet.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...