Jump to content

Emigracja do USA. Kilka Pytań :)

Recommended Posts

Cześć wszystkim, mam 19 lat i kilka pytań odnośnie emigracji do USA, którą planuję na niedaleką przyszłość (max za 3 lata). Obecnie jestem w ostatniej klasie technikum na profilu ponoć przyszłościowym bo związanym z energią odnawialną, no i teraz czas na moje pytania.

1. Jak teraz, po zniesieniu wiz wygląda proces emigracji? 

2. Próbować szczęścia z zieloną kartą czy od razu starać się o wizę pracowniczą?

3. Przyjeżdżam do  Stanów, i co dalej? Jakie urzędy należy odwiedzić w pierwszej kolejności?

4. Czy takiemu ,,świeżakowi" ciężko jest się odnaleźć i utrzymać na początku?

5. Do jakiego stanu/miasta najlepiej się udać na początek? (Myślałem nad Chicago)

No i to na razie chyba na tyle. Jakby jeszcze jakieś pytania wpadły mi do głowy to dopiszę :) 

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.  Mam nadzieje, że moje plany emigracyjne wypalą :D

Pozdrawiam :)

1. Wizy zostały zniesione tylko do wyjazdów turystycznych i biznesowych. I to w zasadzie tyle. Na resztę pytań nie ma sensu odpowiadać, jak już będziesz miał plan jak wyemigrować (hint - nie jest to proste a teraz prawie niemożliwe) to wróć z pytaniami, pomożemy.

31 minutes ago, Grubby said:

Cześć wszystkim, mam 19 lat i kilka pytań odnośnie emigracji do USA, którą planuję na niedaleką przyszłość (max za 3 lata). Obecnie jestem w ostatniej klasie technikum na profilu ponoć przyszłościowym bo związanym z energią odnawialną, no i teraz czas na moje pytania.

1. Jak teraz, po zniesieniu wiz wygląda proces emigracji? 

Tak samo jak przed "zniesieniem wiz". Wizy imigracyjne i pracownicze jak byly tak sa.  

2. Próbować szczęścia z zieloną kartą czy od razu starać się o wizę pracowniczą?

Zalezy. Po szkole od razu raczej nie licz na wize pracowniczą.  Mozesz jak najbardziej starac sie o zielona kartę poprzez loterie wizowa albo slub z obywatelka USA. Innych opcji raczej nie masz.