Skocz do zawartości

Czy można wyrobić prawo jazdy w USA bez Polskiego prawka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wybieram się na internship jestem po kursie na prawo jazdy, raz już oblałam egzamin. Zastawiam się czy jeżeli nie uda mi się zrobić w Polsce prawka to czy będę miła możliwość zrobić sobie prawko w stanach. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym dodac, ze jesli zrobilbys tam prawko (i mialbys tylko amerykanskie czy kanadyjskie) to ono nie bedzie wazne w Polsce, nie bedziesz mogl na nim jezdzic u nas, a jak zlapia cie to mandat (taka odpowiedz uslyszalem wczoraj od policjanta z drogowki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym dodac, ze jesli zrobilbys tam prawko (i mialbys tylko amerykanskie czy kanadyjskie) to ono nie bedzie wazne w Polsce, nie bedziesz mogl na nim jezdzic u nas, a jak zlapia cie to mandat (taka odpowiedz uslyszalem wczoraj od policjanta z drogowki)

No to wiedza policjanta z drogowki jest bardzo ograniczona. Prawko amerykanskie jest wazne w Polsce, nalezy miec tylko ze soba prawo jazdy miedzynarodowe. Dodatkowo osoba moze wymienic prawo jazdy amerykanskie na polskie bez zadnego zdawania egzaminow w WORD po oplaceniu oplat i przedstawic prawo jazdy z tlumaczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można chyba coś takiego wyrobić w polsce jak sie ma juz normalne prawko, z czym to sie wiąze? z jakimi opłatami? czekam na info

Potrzebujesz:

  • 1. Numer Social Security

2. Samochód własny lub pożyczonywypożyczony.

3. $30-$50 w zależności od stanu

4. P.O. Box

Idziesz do DMV, piszesz test, umawiasz się na jazdę, zdajesz, czekasz na prawko.

Od tego roku niestety wprowadzają nowe przepisy. Prawko czy ID będzie wygasać z dniem wygaśnięcia wizy. Nie wiem czy to już działa ale w zeszłym roku w kalifornijskim DMV tak było, a w Nevadzie można było robić po staremu, czyli ważne na 5 lat.