Skocz do zawartości

Pytanie o wizę turystyczną


Rekomendowane odpowiedzi

Mam prośbę, mianowicie chciałbym ubiegać się o wizę turystyczną do

USA, posiadam zaproszenie od wujka. Problem polega na tym, że moi rodzice są rozwiedzeni, mieszkam z mamą i nie wiem jakie dokumenty przedstawić u konsula, pokazać akt rozwodu i przyznania alimentów, czy przedstawić zaświadczenia o tym że rodzice pracują, co jest zgodne z prawdą.

Sam jestem studentem pierwszego roku w systemie zaocznym. Czy to

potwierdza brak problemów majątkowych czy też stawia w gorszej

sytuacji niż jakbym studiował w systemie dziennym.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie ma jakiegoś wzorca, wg którego powinieneś postąpić... Jak to z wizami...

Ja osobiście wzięłabym wszystkie dokumenty, o których wspomniałeś - a mianowicie akt rozwodu i przyznania alimentów, tak samo jak i zaświadczenie o zarobkach rodziców oraz papierek z uczelni, że masz status studenta. Nigdy nie wiadomo, co konsul zechce zobaczyć - a przezorny zawsze ubezpieczony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wizy turystycznej nie bardzo wiem po co mialbys pokazywac konsulowi, ze twoi starzy sie rozwiedli. Moi tez juz byli po rozwodzie, jak sam sie ubiegalem o wize i w ogole nie bylo takiego tematu na rozmowie. Tez wtedy studiowalem zaocznie. Jesli nie pracujesz, to masz troszke lipe, bo faktycznie lepiej bedzie jak pokazesz urzedasom, ze Cie stac na podroz itd (czyli dochody matki). Aczkolwiek, jak ja sie ubiegalem o wize, to mi nie kazali udowadniac moich mozliwosci finansowych. Mialem co prawda potwierdzenia zakupu dolarow, ale nie musialem ich pokazywac.

Konsul sie mnie tylko pytal o :

co robie (studia / praca)

co robia rodzice

po co jade i dokad jade oraz na jak dlugo

i kto za to zaplaci