Skocz do zawartości

Od 1 Listopada 1 Walizka Lecac Do Stanow Z Klm


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie

Dzis rano kupilam on-line bilet z Dublina poprzez Amsterdam do Detroit do tej pory mozna bylo miec 2 walizki po 23kg ktore byly wliczone w cene biletu ale jest informacja na stronie KLM o zmianie przepisow od 1 Listopada "As of November 2009, our Economy Class passengers may bring only 1 piece of check-in baggage free of charge on flights between Europe and the United States"

Ale jak dostalam informacje na maile i locie itd. bylo cos takiego "Baggage - 2PC" wiec przegladnelam strone KLM i znalazlam informacje o bagazach gdzie sa dwie opcje dla klasy ekonomicznej :

Weight concept (KG) -20 kg (44 lbs)* + 1 golf bag not exceeding 20 kg (44 lbs)

Piece concept (PC) - 2 items of baggage max. 23 kg** (50.5 lbs) per bag max. 158 cm (62 inches) (l + w + h)

Wiec wynika z tego ze moge zabrac 2 sztuki bagazu bo zglupialam na maxa juz nie wspomne o bagazu podrecznym z czego wynika ze moge miec:

Weight restriction - Your hand baggage, including accessories, may not exceed 12 kg (26 lbs).

Niby napisalam maile do KLM ale czekam na odpowiedz ehhh

Bardzo prosze o pomoc

Napisano

Ok juz wszystko jasne :) Dzwonilam do KLM i owszem przepisy sie zmieniaja od 1 Listopada 2009 wzgledem bagazu. Mozna posiadac 1 bagaz glowny ktory jest wliczony w cene biletu za 2-gi trzeba doplacic 50euro. Jednak w moim przypadku gdzie bilet kupilam dzis 29pazdziernika czyli przez 1 listopada wiec obowiazuja mnie jeszcze stare porzepisy, moge zabraz 2 sztuki bagazu glownego ktore sa wliczone w cene biletu ;)

Zostalo jeszcze 2 dni do 1-go wiec moze komus sie przyda ta informacja ;)

Napisano

Topazik23 a mozesz napisac czy płaciłas karta czy przelewem za bilet? A jesli przelewem, to z PL?

Ja takze kupiłam bilety KLM online z tymze jako opcje płatnosci wybrałam przelew, rezerwacje zrobiłam w piątek tydzień temu i w tym samym dniu zrobiłam przelew, i troche sie martwie ponieważ jeszcze nie dostałam biletów elekt. na maila. Wczesniej zawsze jak rezerwowałam bilety do USA (ale nie bezporśrednio na stronie linni lotniczych, tylko przez np. agencje turyst.), to przesyłałam faksem dowod wpłaty i bilety zaraz miałam.

Napisałam maila do oddz. w Wawie, odpowiedzieli, ze wpłata musi zostac zaksiegowana na koncie KLM w Holandii, a ja wpłaciłam na konto jakiegos pośrednika w PL (to konto było wskazane w mailu, ktory otrzymałam z KLM wraz z potwierdzeniem rezerwacji) i z tego konta dopiero pieniadze przelewają do Holandii, tylko coś długo juz to wszytko trwa i zaczynam sie martwic czy ta rezerwacja w koncu mi nie przepadnie, bo jest w niej napisane ze pieniadze maja byc zaksiegowane w Holandii w ciągu 5 dni, a przeciez ode mnie nie zalezy ile "idzie" taki przelew, zreszta podali konto w PL, a nie w Holandii wiec to tez troche dziwna taktyka z strony KLM. Przesłałam im tez skan dowodu przelewu, ale to nic nie dało.

Ślędze status swojej rezerwacji na stronie KLM i od wczoraj pojawił sie na niej nr biletu, czego wczesniej nie było, wiec jesli ktos jest zorientowany, to proszę o odpowiedz czy to oznacza, ze bilet juz mam teoretycznie?

Napisano

Placilam karta Lasera ( irlandzka bo tutaj mieszkam i pracuje ) i e-bilet mialam w swojej skrzynce pocztowej doslownie 2 minuty po zaplaceniu.

Podejrzewam ze potwierdzenie itd. dostaniesz w momecie zaksiegowania i moment zaksiegownia bedzie momentem kupna biletu wiec mozesz juz miec tylko 1 walizke w cenie biletu.

Bo tak jak pisalam wyzej od 1 Listopada zmieniaja sie przepisy ja zdurnialam i dzwonilam do KLM w Holandii zeby sie w koncu dowiedziec co i jak to pani uprzejmie wyjasnila mi ze jesli kupilam bilet przez 1 Listopada moge miec 2 walizki ktore beda wliczone z cene biletu ale jesli bilet jest kupiony 1 Listopada lub po 1szym moge miec 1 walizke w cenie biletu a za drugi jesli chce ja miec musze zaplacic 50 euro.

Moze odczekaj 2 dni jesli pojawil sie numer biletu to i moze pojawi sie reszta a masz Booking code??

Napisano

Dzieki za odp., no własnie i jeszcze teraz przepadnie mi ta jedna walizka...

Tak mam booking code i wlasnie na stronie KLM w "manage my booking" pojawil sie 2 dni temu numer biletu w mojej rezerwacji. Gdybym wiedziała, ze takie problemy beda z przelewem, to tez zdecydowałabym sie na kartę, ale skoro jako forme płatności podaja do wyboru takze przelew, to myslałam, ze to bez problemów przejdzie. A jeśli chodzi o karte, to mam zwykle karty debetowe np. bz wbk, ktorej w przeszłosci nie zaakceptowało mi centralwings wiec pomyslałam, ze tutaj też nie przejdzie... Zreszta konto ktore KLM podało w mailu z rezerwacja i na które miałam przelać kasę znajduje sie w ING Bank, gdzie ja takze mam konto wiec pieniądze mieli od razu na wskazanym koncie.

Napisano

Wiec zapewne oni przelewaja na konto w Holandii a taki przelew teoretycznie idzie do 5 dni.Najlepiej bedzie jak zadzownisz do KLM w Polsce i sprawdzisz czy jestes juz w systemie byc moze jestes a nie dostalas informacji o tym. Teraz nie moge sie zalogowac zeby zrobic screena ale potem dodam go i moze poprostu masz juz bilet itd. a nie wiesz jak to am wygladac.

A tak w ogole kiedys i gdzie lecisz ??

Napisano

Na pewno zadzwonie jutro do call center. Spodziewałam sie dzis miec najpóżniej bilety w skrzynce mailowej, jednak nic z tego, a teraz tym bardziej zalezy mi na zmieszczeniu sie do 30 pażdziernika zeby nie dopłacać za drugą walizke, jedną mam zamiar wziąśc pustą do USA i zapełnic ciuchami do lotu powrotnego:) Trasa: Berlin-NYC, 17 listopad-01 grudnia.

Dzieki za odpowiedzi, pozdrawiam:)

Napisano

topazik23 pamietaj, ze czasami informacje pomiedzy call center a rzeczywistoscia sie roznia, wiec lepiej byc przygotowanym na doplate, bo co innego mozesz zrobic jak ci powiedza, ze musisz? no chyba, ze masz nagrana rozmowe z ta osoba z klm i jej dane osobowe, wtedy zapewne bedziesz sie mogla wyklocic, ale ja wole byc przygotowany zawsze na najgorsze :)

w samolocie wypelnia sie I-94 (bialy swistek) oraz deklaracje celna (fioletowy swistek)

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...