Skocz do zawartości

Studia I Praca ... ?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

O ile wiem nie ma statusu, który pozwala być studentem oraz jednocześnie legalnie pracować poza kampusem uczelni. Nie wiem jak to wygląda w przypadku obywateli USA - podejrzewam, że nie ma żadnych ograniczeń w tej kwestii. Zastanawia mnie jedno. Obecnie pracuję jako elektronik w firmie zajmującej się prawie całkowicie R&D - więc są badania, kombinowanie jak rozwiązać nowe problemy, "pushing the limits" obecnych technologii. W przyszłości chciałbym robić doktorat w USA. Jeśli byłoby to w realiach polskiej politechniki, to podejrzewam, że dałoby się tak załatwić żebym pracował w tej firmie ale jednocześnie był doktorantem na politechnice i robił ten doktorat w oparciu o to, co robiłbym w pracy. Czy takie coś jest w ogóle realne w USA? Jeśli tak, to czy w przypadku obcokrajowca jest przepis wizowy na to pozwalający?

Napisano

Na wizie F-1 możesz po pierwszym roku studiów ubiegać się o pozwolenie na pracę na Campusie w niepełnym wymiarze godzin.

Gdzieś czytałem również że możesz dostać pozwolenie na pracę poza campusem jeśli znacząco pogorszy się twoja sytuacja materialna np. śmierć osoby która utrzymuje rodzinę. Ale czytałem to na jakimś forum, więc ta informacja wymaga potwierdzenia.

Napisano