Aborygen78 Napisano 10 Listopada 2007 Zgłoś Napisano 10 Listopada 2007 Zatrudnilem sie w amerykansko-japonskiej firmie, ktora posiada oddzial w Warszawie. Umowe podpisalem w polsce, ale jest ona po angielsku i widnieje na niej tylko amerykanski adres firmy. Wiekszosc czasu w tej pracy spędzam za granica w roznych krajach, m.in. w USA, gdzie przebywam na wizie B1/B2. Wyplate dostaje w dolarach. Podatki place sobie sam w polsce, emeryture tez oplacam sam w polsce, ale juz np. ubezpieczenie zdrowotne firma mi zapewnia w USA (popisalem tu umowe z amerykanska firma). Ktore prawo pracy mnie obowiazuje w tym przypadku ? Polskie czy amerykanskie ?
Flame of Udun Napisano 10 Listopada 2007 Zgłoś Napisano 10 Listopada 2007 jesli podpisales umowe z firma w usa to obowiazywuje cie prawo amerykanskie. Jakbys podpisal z ich oddzialem w Warszawie (musielibybyc zarejestrowani w polsce w KRSie) to wtedy prawo polskie.
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.