Jump to content

witoldyna

Użytkownik
  • Content Count

    82
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

witoldyna last won the day on February 1

witoldyna had the most liked content!

Community Reputation

3

Informacje o profilu

  • Płeć
    Kobieta
  • Lokalizacja
    Oklahoma

Recent Profile Visitors

2,117 profile views
  1. Mam nadzieję, że nie będziesz musiał już długo czekać. U nas znajoma, która wysłała papiery ok. 2 tygodni po mnie też miała już rozmowę. Myślę, że faktycznie u nas szybciej to wszystko idzie bo pewnie nie mają zbyt wielu aplikacji, a przynajmniej nie tyle ile na wschodzie i zachodzie. Trzymam kciuki by Ci wreszcie wysłali datę interview!
  2. Muszę powiedzieć, że nawet tego nie oczekiwałam, ale ceremonia była bardzo wzruszającym przeżyciem. Razem ze mną przysięgało 46 innych osób (i była to druga ceremonia w ciągu dnia, tylko urzędowa, nie było sędziego), reprezentowaliśmy mnóstwo krajów (ja siedziałam w pierwszym rzędzie, ale mój mąż powiedział, że był także drugi Polak, który siedział gdzieś za mną). Byli ludzie z Bangladeszu, Niemiec, Syrii i wielu innych krajów. Smutno mi się zrobiło, że ja jednak emigrowałam z w miarę normalnego kraju, ale Ci, którzy uciekali przed wojną czy głodem muszą naprawdę doceniać nową ojczyznę. Pani, która prowdziła ceremonię wygłosiła bardzo dobre przemówienie. Wszystko skończyło się w ciągu pół godziny. Jest to moment, którego na pewno nie zapomnę do końca życia. Powodzenia dla tych, którzy jeszcze czekają, mam nadzieję, że Wasze daty interview i przysięgi przyjdą szybko.
  3. Coś mnie tknęło i sprawdziłam konto online i mam wyznaczoną datę ceremonii. Podobno list został wysłany 17 stycznia ale do mnie jeszcze nie doszedł, a ceremonia za tydzień w środę i na dodatek znów nie w moim mieście a 2 godziny ode mnie. Troszkę smutno mi, że nie robią tego w soboty bo na pewno rodzina mojego męża chciałaby to zobaczyć (już zapowiadali, że chcą być ale wiem, że podróż nie wchodzi w grę). Teraz zaczynam się stresować
  4. Nie, nie do konca jak na wideo ;-) była przysiege, że powiem prawde, potem dostałam pytania z n400 (te o przynależność do organizacji terrorystycznych itd.), pytanie czy chce zmienić imię, pytania z testu. Potem musiałam przeczytac zdanie z ipada i napisać zdanie stylusem na ipadzie. Stylus miał gumowa końcówkę i nia pisalam. Miałam się nie przejmować stylem pisma bo stylus był okropny i źle litery kopiowal. Nawet jej powiedziałam, że byłam gotowa na pisanie na kartce bo na wideo tak było pokazane ;-) na samym początku zeskanowala mi palce i niestety maszyna nie chciała ich przyjąć 5 albo 6 razy. W końcu zostałam poproszona o pokremowanie rak i to pomogło (u nas mamy często niska wilgotność powietrza pewnie stąd problem). Tak mówię w razie gdyby ktoś miał z tym problem bo ona się spotkała z tym pierwszy raz. Ogólnie wszystko poszło sprawnie i miło. Musiałam podpisać parę rzeczy na tablecie plus złożyć też na tablecie ładny podpis, który wydrukuja na naturalization certificate. Tak na marginesie to żal mi tych, którzy muszą tam pracować podczas government shutdown. A to link: https://www.immihelp.com/experience/view-1-48-citizenship_naturalization.html
  5. Nie dostalam jeszcze listu o dacie ceremonii ale dzisiaj moj czas oczekiwania na ukonczenie procesu wydluzyl sie z 4 miesiecy na 5. Jesli chcesz znajde ten adres do anglojezycznego forum gdzie ludzie pizza o ich oczekiwaniu na interiview. Wydaje mi sie, ze w OK wszystko poszlo szybciej, ludzie w TX czy na wschodnim wybrzezu czekaja rok i dluzej.
  6. Znalazlam jakies anglojezyczne forum gdzie ludzie czekaja nawet prawie 2 lata by ukonczyc cala procedure. Mysle, ze u nas nie ma takiego tloku chociaz officer ktora przeprowadzala ze mna wywiad wczoraj powiedziala, ze akurat nasz northern district (egzamin byl w western district) w kazdym miesiacu ma tylko 40 miejsc na oath ceremony wiec dlatego bede musiala czekac okolo 60-90 dni, jesli czas oczekiwania bedzie dluzszy to bede musiala na ceremonie wrocic do Oklahoma City. Mam nadzieje, ze u Ciebie wszystko odbedzie sie mimo wszystko szybciej. Jedna rzecz jaka zauwazylam na swojej aplikacji (zapomnialam, ze tak zaznaczylam w systemie) byl powod starania sie o obywatelstwo - zamiast malzonka obywatela US co najmniej 3 lata w US wybralam co najmniej 5 lat w US. Pewnie dlatego nie chcieli od mnie zadnych aktow urodzenia, malzenstwa czy rozwodow. Zostalam rowniez zapytana czy chce zmienic swoje imie na pisownie amerykanska (nie zmieniam, bo uwazam, ze Weronika nie jest zbyt trudnym do napisania/wymowienia imieniem ;-)), z tego co pozniej wyczytalam jesli bym imie zmienila to procedura czekania na przysiege by sie wydluzyla.
  7. Już po. Nawet nie chcieli żadnych oryginałów, nawet do wglądu, tylko GC i driver's license. Teraz za ok. 60-90 dni mam dostać list z datą ceremonii. Mam nadzieję, że u Ciebie szybko się ruszy, teraz były święta więc może mają trochę opóźnienia.
  8. Ale Ty zlozyles dokumenty ok. 2 tygodni po mnie, prawda? Moze w tym tygodniu cos do Ciebie dojdzie. Poza tym Oklahoma to jednak wydaje mi sie mniejsza spolecznosc niz Kalifornia więc pewnie szybciej im to idzie. Teraz musze tylko obczaic kiedy kto sie zmienia, reprezentanci, governor itp. No i się boję, że znów będziemy mieli government shutdown i wszystko się przesunie...
  9. Zeby było śmieszniej, dziś na email dostałam powiadomienie z serwisu usci, że od 21 września (biometrics) nie ma nowych zmian w mojej sprawie. A jednak tydzień temu dostałam list z datą interview. Wniosek znów taki sam, technologia jest jednak zawodna.
  10. No to na szczescie sie nie lapie ;-)
  11. Dzisiaj w skrzynce znalazłam list, data interview wyznaczona na 8 stycznia. Powiadomienia na email o nowej wiadomosci w systemie (tak jak wczesniej) nie dostalam. Ciesze sie, ze wreszcie sie cos ruszylo. Zastanawia mnie j3dno. Na liście napisano by przynieść "any evidence of selective service registration". Chodzi im o rejestrację tutaj czy w Polsce? Z racji studiów mam polską książeczkę wojskową ale nielegalnym jest jej wywóz poza granice kraju więc jej ze soba nie zabralam.
  12. Tak tez mowi moj maz, ze nie musze nic dodawac do n400. Ja sie balam jednak, ze trzeba bedzie zmiany dodac, tak jak np. zmiane adresu. Ale skoro juz 3 opinie, ze nic nie trzeba zmieniac w formularzu to zaczne sie za czyms rozgladac
  13. Nic się nie ruszyło Czas oczekiwania zmienił się z listopada 2019 na wrzesień 2019 ale poza tym nic, nawet mi już emaile nie przychodzą, że nie ma żadnych nowych zmian. Mam nadzieję, że szybciej to pójdzie niż przewidują, ale miałam też masę skanowanych dokumentów (łącznie chyba 35 stron). Tutaj chodzę na akupunkturę i ta lekarka zdecydowała się również wysłać papiery na n400, na biometrics była 1 listopada więc zobaczę jak z nią szybko pójdzie i czy faktycznie przez ilość zeskanowanych dokumentów moja sprawa będzie ciągnęła się dłużej (tego się obawiam). Miałam szukać pracy, ale teraz się boję, bo nie wiem nawet jak wprowadzić zmiany do n400 jeśli pracę znajdę. Dlatego miałam nadzieję na szybkie interview i mogłabym już układać życie wreszcie.
  14. Niby tak ale to chyba jak z prezydentem. Urzedujacy jest poprawna odpowiedzia?
×
×
  • Create New...