Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

w ostatnie lato bylem na programie Work&Travel i zarobilem Brutto $4,000. Od tego odciagnieto mi podatek $549.41. Tak wiec na reke dostalem $3,450.59. Teraz oczywiscie bede mial zwrot, wiec w sumie pewnie bede mial prawie $4000.

I teraz pytanie. Czy musze te zarobki zawrzec w PITcie? Jestem studentem i w zeszlym roku w Polsce nie zarobilem ani zlotowki. Jesli tak, to po jakim kursie?

Prosze o szybkie odpowiedzi, gdyz do 2.5.2005 musze oddac PIT a teraz beda wolne dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wogóle nie zgłaszaj tego w Polsce. ja mam podobną sytuacje, z jedną różnicą że mam przychody również w Polsce. I kiedy staram się w US dowiedzieć jak to rozliczyć dostaję różne odpowiedzi w zależności od urzędniczki na jaką natrafię. Kiedy trafiłem na znajomą powiedziała żebym dał sobie spokój bo przy moich dochodach i tak nie będą prosić rządu USA o przekazanie informacji o moim pobycie w USA.

Pozdrowienia!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzieki. Zalozmy, ze niebede mial tego w PITcie. Skoro nie mam zarobkow w Polsce, to w ogole musze oddac PIT???... Od paru lat mialem, bo zawsze cos tam bylo, a w tym roku nic w Polsce. To juz takie troche pytanie off topic, ale nie wiem gdzie sie dowiedziec.

+ Rozumiem, ze nie radzicie tego zawierac, ale zastanawiam sie co mowi prawo. Dla wlasnej wiadomosci tylko.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o prawo to powinienes to umieścić w PICie jednak i tak byś nie płacił od tego podatku (Ustawa o podwójnym opodatkowaniu) miało by to jedynie charakter informacyjny - statystyczny dla US. Co najwyżej, interpretacja innej osoby zaliczając to jako twój przychód, mogłoby zmienić stawke podatku z 19% na 30%, jednak po piewrsze nie sądze żeby nam sudentom to groziło po drugie piszesz że i tak nie masz nic więcej do rozliczenia.