Skocz do zawartości

Pieniadze, Przelewy...


duberman1985

Rekomendowane odpowiedzi

Za nie dlugo wybieram sie na stale do stanow, mam pytanie wjaki sposob najlepiej zabrac swoj kapital (no bo chyba nie gotowka w portfelu).

Czy mozecie polecic jaki polski bank najbardziej sprawdza sie jesli chodzi o korzystanie z karty w bankomatach i na zakupach.

Czy warto zakladac konto walutowe, i jak przesylac pieniadze z polski i z powrotem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem cos takiego jak karta MasterCard w MoneyBookers (https://www.moneybookers.com/ads/mastercard/pl/) zastanawiam sie czy bedzie to dzialac w polaczeniu z polskim kontem walutowym w USD w tym momencie, gdzyby otworzyc tam konto w rowniez w USD przelewy byly by bezplatne (bez kosztow przewalutowania 2.49%).

Jestem laikiem w tych sprawach, pytam wiec, czy myslicie ze jest taka mozliwosc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob sobie przelew Western Union w Polsce, tylko musisz podac imie i nazwisko, numer id-np paszport oraz adres osoby odbierajacej pieniadze w US. Chybaze masz juz cos zaklepanego dla siebie, wiec mozesz sam nadac i sam odebrac. A jak juz zalozysz sobie konto bankowe na miejscu, to wplacisz je sobie na wlasne konto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

western union to chyba najdrozsze rozwiazanie

bez wzgledu na wysokosc "kapitalu" przewalutuj go w polsce na usd

mozesz to zrobic dajac zlecnie wyplaty w usd

bardziej jednak oplacalna jest wyplata w pln ( jesli w takiej walucie masz konto)

tranzakcja w kantorze a potem wplata na specjalnie w tym celu utworzone konto

denominowane w usd

po kilku dniach dajesz zlecenie wyplaty juz w usd (mozesz konto zamknac lub po prostu zostawic na nim kilka dolarow)

koniecznie w formie czeku bankierskiego ( cashier's cheque/check)

bank powinien byc w miare duzy i o wzglednie dobrej reputacji (pko sa, citi/handlowy)