Skocz do zawartości

Z W&T na F1?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mysle o kontynuacji studiow w Stanach. W tym momencie jestem na trzecim roku (informatyka). W przeciagu dwoch tygodni wybieram sie na WAT - mam zamiar rozejrzec sie na nim za uczelnia. Tak wiec pytania:

- jako ze bede musial za studia zaplacic sam i sie tam utrzymac, jak wyglada kwestia legalnosci pracy?

- jak powinna wygladac procedura w moim wypadku, abym nie musial wracac do Polski? (wiadomo koszty biletu itp). Chcialbym sie ubiegac o zmiane statusu wizowego juz w trakcie pobytu w USA.

- kiedy amerykanskie uczelnie rozpoczynaja nabor? a kiedy koncza?

- czy jest mozliwosc przepisywania przedmiotow z Polski? nie widzi mi sie zaliczac jednego po drugim banalnych kursow :D

Pozdrawiam

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

jako ze bede musial za studia zaplacic sam i sie tam utrzymac, jak wyglada kwestia legalnosci pracy?

Legalnie: mozesz pracowac w trakcie roku szkolnego do 20h/tyg na terenie campusu(stolowka, czytelnia itp) - lecz tez potrzebujesz na to zezwolenie, mozesz starac sie o pozwolenie o prace poza kampusem...lecz bardzooo trudno jest je dostac, przyznaja ja dla sosb, ktorych sytucja finansowa zmienila sie drastycznie,z przyczyn niezlaeznych od nich. Po 1 roku przysluguje Ci takze OPT ktory masz do wykorzystania w trakcie studiow lub po studiach...

Nielegalnie: Bardzo czesta forma pracy studentow na wizach f-1 i m-1,lecz jesli chesz kontynuwac nauke, dazac do osiagniecia tytulu BA/BS to nie wiem czy sama praca nieleglana by Ci wystaczyla w szczegolnosci ze bylby traktowany jako "out of state resident" i placilbys zdecydowanie wieksze tutions, a o pomoc finansowa cizko na uczelniach...ale to juz dluzsza bajka...

jak powinna wygladac procedura w moim wypadku, abym nie musial wracac do Polski? (wiadomo koszty biletu itp). Chcialbym sie ubiegac o zmiane statusu wizowego juz w trakcie pobytu w USA.