Skocz do zawartości

Wiza L-1 i zielona karta EB-1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Firma w której pracuję jest tzw. podmiotem powiązanym (dajmy na to oddziału) z firmą w Stanach. 100% udziałów należy do firmy amerykańskiej. Pracuję jako programista i do tego prezes firmy polskiej. Firma nie jest duża (ok. 10 pracowników w polsce + 10 w stanach), ale według wszystkich definicji jakie znalazłem powinienem dostać wizę L-1 albo zieloną kartę EB-1. Problem w tym że nigdzie nie mogę znaleźć jak załatwić wizę dla członków rodziny (żony i małego dziecka). Chodzi mi o taką możliwość żeby wjechali ze mną do Stanów w tym samym czasie co ja (nie mogę zostawić ich w Polsce). Co się stanie jeżeli pracodawca w USA (albo ja) zrezygnuję z pracy dla firmy ? Muszę od razu wyjechać ze Stanów czy mam tak jak w wizie H1 miesiąc na znalazienie nowego pracodawcy ? Co z moimi bliskimi, czy będą oni mogli pracować i chodzić do szkoły publicznej ? Proszę o odpowiedź w aspekcie obu typów wizy (L-1 i EB-1), jeżeli ktoś ma informacje na ten temat.

Dziękuję,

Przemek

Napisano

Czlonkowie rodziny dostaja wizy automatycznie, albo L4 albo tz zielone karty Co do EB1 to musisz miec Phd i byc autorytetem w swojej dzieidzinie. "Zwykle" zielone przez pracodawce to EB3 i EB2. Jak jestes na zielonej i pracodawca Cie zwolni abo sam sie zwolnisz to nikogo to w zasadzie nie obchodzi, na racownicze to lepiej cobys mial juz nagranego nowego pracodawce bo wiza traci zaraz waznosc. Jak ze wszsystkim sa wyjatki i onego rodzaju furtki pozwalajace ci cos tam zrobic.

Napisano

Dziękuję za odpowiedź.

Co do EB-1 to nie trzeba być doktorem albo profesorem. Jest możliwość wyjechać jako "Executives of multinational companies managing an organization or a major function or division of an organization" i w mojej sytyuacji byłoby to odpowiednie. Pytanie tylko takie, czy jeżeli dostanę EB-1 to moja rodzina automatycznie dostaje jakąś zieloną kartę albo wizę ?

Dziękuję za odpowiedź,

Przemek

Napisano